Στην τροπολογία του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά «για τη θωράκιση του νέου τηλεοπτικού τοπίου» αναφέρονται κυβερνητικοί κύκλοι σημειώνοντας πως αποβλέπει στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών και στη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου. Μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι η αρμοδιότητα συμμόρφωσης των αδειοδοτημένων καναλιών με τις ρυθμίσεις του νόμου, μεταβιβάζεται από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
Στην τροπολογία του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά «για τη θωράκιση του νέου τηλεοπτικού τοπίου» αναφέρονται κυβερνητικοί κύκλοι σημειώνοντας πως αποβλέπει στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών και στη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου. Μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι η αρμοδιότητα συμμόρφωσης των αδειοδοτημένων καναλιών με τις ρυθμίσεις του νόμου, μεταβιβάζεται από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
Όπως τονίζουν οι κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου, η τροπολογία περιλαμβάνει έξι σημεία:
1. Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για μετάδοση μη αδειοδοτημένου σήματος. Ίσχυαν μόνο για τον πάροχο δικτύου (Digea). Τώρα επεκτείνονται και στον πάροχο περιεχομένου (κανάλι). Επίσης αυστηροποιούνται.
Οι κυρώσεις θα ισχύσουν πέντε ημέρες μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει οριστικά τους αδειούχους.
2. Η εκπομπή των αδειοδοτημένων σε σήμα υψηλής ευκρίνειας.
Ο νόμος προβλέπει ότι οι αδειοδοτημένοι πρέπει να εκπέμψουν από την πρώτη στιγμή σε HD.Η τροπολογία δίνει μεταβατική περίοδο, ως εξής:
3. Η διαφημιστική δαπάνη σε μη αδειοδοτημένο σταθμό δεν εκπίπτει.
«Εδώ υπάρχει ερώτημα για το τι θα γίνει αν ένας σταθμός εκπέμπει χωρίς άδεια (οπότε η δαπάνη δεν εκπίπτει), αλλά ταυτόχρονα εκπέμπει και νόμιμα σε ψηφιακή πλατφόρμα (nova, ote tv κλπ- οπότε η δαπάνη εκπίπτει). Ο Τρ. Αλεξιάδης έχει φτιάξει έναν μηχανισμό ελέγχου, για το ποιο κομμάτι της δαπάνης αντιστοιχεί σε μη αδειοδοτημένη και ποιο σε αδειοδοτημένη εκπομπή», σημειώνουν οι κύκλοι του Μαξίμου.
4. Βεβαίωση συμμόρφωσης των αδειοδοτημένων με τις ρυθμίσεις του νόμου (κατανομή προσωπικού ανά κλάδο, αριθμός απασχολούμενων, εγκαταστάσεις κλπ).
Η αρμοδιότητα αυτή (του να βεβαιώνει ποιος είναι σύννομος) ανήκει στο ΕΣΡ. Μεταβιβάζεται στην ΓΓΕΕ, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών.
Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:
6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου.
«Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει κάπου τώρα. Ο λόγος που παρατείνεται τώρα για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό "χρηματιστήριο", όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να ξαναλλάξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο», καταλήγουν οι πηγές του Μαξίμου.