Κοινωνία
Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016 08:26

Ξεκινούν τα μαθήματα στα προσφυγόπουλα

Αρχίζει σήμερα η σχολική χρονιά για τα προσφυγόπουλα που βρίσκονται στη χώρα μας. Η αρχή θα γίνει από συνολικά 1.500 προσφυγόπουλα που θα παρακολουθήσουν μαθήματα από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. σε 20 σχολεία της χώρας.

Αρχίζει σήμερα η σχολική χρονιά για τα προσφυγόπουλα που βρίσκονται στη χώρα μας. Η αρχή θα γίνει από συνολικά 1.500 προσφυγόπουλα που θα παρακολουθήσουν μαθήματα από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. σε 20 σχολεία της χώρας.

Μιλώντας την Κυριακή στην ΕΡΤ, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης εκτίμησε ότι «η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά των προσφύγων». Αναφερόμενος στο περιστατικό της Μυτιλήνης, όπου γονείς έβαλαν λουκέτο σε σχολείο στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ο υπουργός ανέφερε πως «πρόκειται για εξαιρετικά μειοψηφικές καταστάσεις που δεν ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίσθημα αγάπης και αλληλεγγύης τα ελληνικού λαού προς τους πρόσφυγες». «Η Μυτιλήνη εδώ και ένα χρόνο δείχνει μια μεγάλη αλληλεγγύη και γι' αυτό πιστεύω ότι αυτή η κίνηση που έγινε - και η οποία δεν εκπροσωπεί και το σύλλογο - πρέπει να είναι μια εξαιρετικά μειοψηφική κίνηση ορισμένων ανθρώπων», είπε.

«Ακόμα και αναγκαία ενημέρωση να μην υπήρχε, δεν κλείνεις ένα σχολείο με λουκέτο, με το έτσι θέλω, αλλά ζητάς ενημέρωση» πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι «ο Διευθυντής δεν υποχρεούται να κάνει ενημέρωση στους γονείς» αλλά «ενημερώνει τα παιδιά ότι μεθαύριο θα έχουμε και μαθητές πρόσφυγες σε Τμήμα Υποδοχής».

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Φίλης το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφύγων ξεκινά σταδιακά, ώστε να υπάρχει και ενημέρωση των γονέων. «Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα το πρόγραμμα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές», διευκρίνισε.

Όπως είπε ακόμη, για τη διδασκαλία προσλαμβάνονται αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα έργο. Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα (14.00-18.00) και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα.

«Όπου μπορούμε προσπαθούμε να ενισχύσουμε την μητρική γλώσσα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία», σημείωσε, προσθέτοντας ότι πρόθεση του υπουργείου είναι τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. «Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία», επισήμανε ο κ. Φίλης.