«Δεν πωλείται ο αέρας της χώρας, δεν εκχωρείται το FIR και δεν απολύεται κανείς», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας για το νομοσχέδιο που αφορά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Το νομοσχέδιο, που θα εισαχθεί αύριο στην Ολομέλεια, ψηφίζεται από ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητους Έλληνες, ενώ επιφυλάχθηκαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων και το καταψηφίζουν Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ.
«Δεν πωλείται ο αέρας της χώρας, δεν εκχωρείται το FIR και δεν απολύεται κανείς», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας για το νομοσχέδιο που αφορά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Το νομοσχέδιο, που θα εισαχθεί αύριο στην Ολομέλεια, ψηφίζεται από ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητους Έλληνες, ενώ επιφυλάχθηκαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων και το καταψηφίζουν Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ.
Ο Χρ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι παραμένουν «υπό κρατικό έλεγχο η αεροναυτιλία και 25 αεροδρόμια που δεν έχουν δοθεί στη Fraport». Με το νομοσχέδιο δημιουργείται η ανεξάρτητη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα ασκεί εποπτικό ρόλο, ενώ ταυτόχρονα αναδιαρθρώνεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Και η ΥΠΑ και η ΑΠΑ είναι στο δημόσιο.
«Πολλοί στενοχωριούνται που δεν έγιναν ΝΠΙΔ, όπως στην Κύπρο, για να πουληθούν στη συνέχεια», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών τονίζοντας ότι «με το νομοσχέδιο αποτρέπεται η πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιηθεί ο έλεγχος του εναέριου χώρου όπως σχεδιαζόταν με το νομοσχέδιο της ΝΔ».
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι μένει σε κρατικό έλεγχο το FIR, διατηρούνται οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων, διασφαλίζονται οι επενδύσεις, διευρύνονται οι αρμοδιότητες της ΥΠΑ με τα υδατοδρόμια, θεσπίζονται επιτροπές αξιολόγησης. Συμμετέχουν οι ευρωπαϊκές αρχές για την αεροπλοΐα, ενώ υπάρχει «θετικός αντίκτυπος στα εθνικά θέματα και στα θέματα δημόσιας ασφάλειας».
«Όταν αναλάβαμε την διακυβέρνηση υπήρχε πολύ μεγάλη υποστελέχωση και αιτήματα άλλων χωρών να αναλάβουν μέρος του ελέγχου του εναέριου χώρου, τα ηλεκτρονικά συστήματα ήταν ξεπερασμένα. Η ΥΠΑ λειτουργούσε χάρις στο φιλότιμο των εργαζομένων», είπε ο Χρ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «στην Ευρώπη, ίσως και παγκοσμίως, μόνο η ΥΠΑ είχε και τους δύο ρόλους».
«Ο διαχωρισμός, αλλά παραμένοντας στο δημόσιο έλεγχο, είναι αναγκαίος. Η ΥΠΑ έπρεπε «να σπάσει», δεν μπορούσε να είναι και ελεγκτής και ελεγχόμενος», σημείωσε.
«Είναι θετικό ότι στην ουσία δεν εκποιείται ο εναέριος χώρος, αλλά δημιουργείται μία αρχή που θα τον εποπτεύει ως ένας «εθνικός τροχονόμος», είπε ο εισηγητής της Ν.Δ. Κώστας Καραμανλής και ρώτησε «είναι θετικό ότι δημιουργείται μία ανεξάρτητη αρχή, όμως είναι ανάγκη να δημιουργηθεί αρχή. Δεν θα μπορούσε να είχε ιδρυθεί μία Διεύθυνση στην ΥΠΑ;».
Ακόμη ο Κ. Καραμανλής επέκρινε την κυβέρνηση για καθυστέρηση. «Γνωρίζαμε εδώ και μήνες ότι έπρεπε να έρθει η συμφωνία», είπε και πρόσθεσε: «η καθυστέρηση έχει ονοματεπώνυμο και είναι της κυβέρνησης». «Δεν φταίνε οι θεσμοί για την καθυστέρηση, ούτε εμείς», απάντησε ο Χρ. Σπίρτζης. «Δεν καθόμασταν, τις τελευταίες 25 μέρες δεν υπήρξε ούτε μία που να μην κάνουμε ή να μην μας κάνουν προτάσεις και αντιπροτάσεις», επισήμανε.
«Δεν είμαι αντίθετος, αλλά η κυβέρνηση που 8 μήνες ήξερε ότι έπρεπε να κάνει τη μεταρρύθμιση μας φέρνει ένα άδειο κουφάρι, διότι για να λειτουργήσει η αρχή ο υπουργός πρέπει να εκδώσει άγνωστο αριθμό υπουργικών αποφάσεων», ανέφερε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Κουτσούκος, ενώ ο εισηγητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης έκανε λόγο για κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων στην ΥΠΑ και υποβάθμισή της.
naftemporiki.gr