Κοινωνία
Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016 16:30

Κομπίνα στο διαδίκτυο με ψεύτικο λογότυπο αλυσίδας σούπερ μάρκετ

Για κομπίνα μέσω διαδικτύου, με υποτιθέμενο διαγωνισμό αλυσίδας σουπερμάρκετ, ενημερώνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Για κομπίνα μέσω διαδικτύου, με υποτιθέμενο διαγωνισμό αλυσίδας σουπερμάρκετ, ενημερώνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Συμμετέχοντας στην έρευνα ο ανυποψίαστος χρήστης, αφού προωθηθεί σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα, καλείται να απαντήσει σε δύο ερωτήσεις με το πρόσχημα να αποκτήσει μια δωροεπιταγή αξίας 300 ευρώ της αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ, που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει τον διαγωνισμό. Επιπλέον ο χρήστης καλείται και να κοινοποιήσει την έρευνα σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Στη συνέχεια για να αποκτήσει την υποτιθέμενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης, καταχωρώντας σε ειδική φόρμα το κινητό του τηλέφωνο, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση του τηλεφωνικού του αριθμού σε εβδομαδιαία βάση.

Επισημαίνεται ότι τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιρειών και είναι εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίηση τους μέσω δημοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος τονίζει τα ακόλουθα: 

  • οι χρήστες δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα,
  • οι χρήστες καλούνται να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα,
  • η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και
  • η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).