Την επιτυχή εκτόξευση του Vector Hawk, ενός μικρού, μη επανδρωμένου αεροσκάφους (UAV) από ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο Marlin MK2, στο πλαίσιο δοκιμής από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, ανακοίνωσε η Lockheed Martin. Παράλληλα, το Submaran, ένα επίσης μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την Ocean Aero, εκτελούσε καθήκοντα αναγνώρισης και παρακολούθησης.
Την επιτυχή εκτόξευση του Vector Hawk, ενός μικρού, μη επανδρωμένου αεροσκάφους (UAV) από ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο Marlin MK2, στο πλαίσιο δοκιμής από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, ανακοίνωσε η Lockheed Martin. Παράλληλα, το Submaran, ένα επίσης μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την Ocean Aero, εκτελούσε καθήκοντα αναγνώρισης και παρακολούθησης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, πρόκειται για την πρώτη φορά που αυτόνομο αεροσκάφος εκτοξεύεται από αυτόνομο υποβρύχιο, κάτι που συνιστά σημαντική πρωτιά, καθώς, όπως είπε ο Κέβιν Σλόσερ, υψηλόβαθμο στέλεχος της Lockheed Martin, δείχνει ότι μη επανδρωμένα αεροσκάφη, σκάφη επιφανείας και υποβρύχια μπορούν να επικοινωνούν και να ολοκληρώνουν αποστολές συνεργαζόμενα και εντελώς αυτόνομα.
Κατά τη διάρκεια της Annual Navy Technology Exercise (ANTX) τον Αύγουστο, το Submaran μετέδωσε οδηγίες στο Marlin από επίγειο σταθμό μέσω υποβρύχιων ακουστικών επικοινωνιών. Ακολουθώντας αυτές τις εντολές, το Marlin εκτόξευσε το Vector Hawk, χρησιμοποιώντας μια ειδικά σχεδιασμένη κάψουλα, στον κόλπο Ναραγκανσέτ. Μετά την εκτόξευση, το Vector Hawk άρχισε επιτυχώς την πτήση του. Και τα τρία αυτόνομα οχήματα ήταν σε επικοινωνία με τον επίγειο σταθμό ελέγχου, παρέχοντας πλήρεις δυνατότητες διοικήσεως και ελέγχου.
Το Vector Hawk είναι σχεδιασμένο για εκτόξευση από κάψουλα ή από το χέρι υπό συνθήκες παντός καιρού σε θαλάσσια περιβάλλοντα κάθε είδους για να παρέχει πληροφορίες και υπηρεσίες αναγνώρισης στους χρήστες του όποτε τις χρειάζονται. Είναι ικανό για πλήρως αυτόνομη πτήση και προσγείωση, κάτι που, σύμφωνα με την εταιρεία, επιτρέπει στους χειριστές του να επικεντρώνονται στη διαχείριση της αποστολής αντί για την πτήση του αεροσκάφους. Μπορεί να πετά για 70+ λεπτά, σε αποστάσεις εντός οπτικού πεδίου μέχρι 15 χιλιομέτρων. Η ανάκτηση και επανεκτόξευσή του είναι δυνατή μέσα σε λεπτά, περιλαμβανομένης της επαναφόρτισης της μπαταρίας του, ενώ είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μπορεί να δέχεται επιπρόσθετα τεχνολογικά εξαρτήματα. Το Marlin MK2 κινείται με μπαταρία και είναι πλήρως αυτόνομο. Έχει μήκος τριών μέτρων και μπορεί να φέρει φόρτο περίπου 110 κιλών. Διαθέτει αυτονομία 18-24 ωρών και μπορεί να καταδυθεί σε βάθος μέχρι και 330 μέτρων. Έχει επίσης «ανοικτή» αρχιτεκτονική, για να μπορεί να παίρνει νέα «πακέτα αποστολών» αναλόγως με τις απαιτήσεις της αποστολής.