Να ενεργήσει για την καταβολή των δεδουλευμένων Ιουλίου - Αυγούστου ώστε να σταματήσουν «μέσα σε πέντε λεπτά» τις κινητοποιήσεις τους ζητούν από τον υπουργό Υποδομών οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ που πραγματοποιήσαν πορεία στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια στο ΥΜΑΘ. Καταγγέλλουν ότι αυτό που σκέφτεται ο κ. Σπίρτζης και τίποτα παραπάνω, είναι να μειώσει και να ισοπεδώσει τη μισθοδοσία του προσωπικού.
Να ενεργήσει για την καταβολή των δεδουλευμένων Ιουλίου - Αυγούστου ώστε να σταματήσουν «μέσα σε πέντε λεπτά» τις κινητοποιήσεις τους ζητούν από τον υπουργό Υποδομών οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ που πραγματοποιήσαν πορεία στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια στο ΥΜΑΘ.
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ θα πρέπει ο υπουργός κ. Σπίρτζης να αποστείλει προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών έγγραφο προκειμένου να εκταμιευτεί η αντισταθμιστική καταβολή προς τον ΟΑΣΘ των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου για να τους καταβληθούν την ίδια ή την επόμενη μέρα, τα δεδουλευμένα τους (Ιουλίου - Αυγούστου) και να σταματήσουν «μέσα σε πέντε λεπτά» τις κινητοποιήσεις τους.
Πρότειναν να οργανωθεί διυπουργική διαβούλευση ως τις 15 Οκτωβρίου για να βρεθεί λύση στις διαφωνίες μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ για τα μέχρι σήμερα οφειλόμενα (υποστήριξαν ότι οι οφειλές του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ υπερβαίνουν τα 100 εκ. ευρώ) και ταυτόχρονη διαβούλευση μεταξύ ΟΑΣΘ, κυβέρνησης και εργαζομένων για επίλυση των αιτιών που σωρεύουν οικονομικά προβλήματα στον οργανισμό (κοινωνική πολιτική των υπουργείων, διαφορές του ΦΠΑ, κ.α.), «με σεβασμό στην υφιστάμενη συμφωνία, έως της αντικατάστασής της με νέα, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους».
Ο πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης υπογράμμισε ότι από τις 25 Αυγούστου, όταν σε σύσκεψη με τη συμμετοχή των συναρμόδιων γενικών γραμματέων, παρουσία και του κ. Κατρούγκαλου, είχε ειπωθεί ότι βγήκε «λευκός καπνός» στο θέμα του ΟΑΣΘ, όχι μόνο δεν ακολούθησαν οι απαραίτητες συμφωνημένες ενέργειες, αλλά αντ΄αυτού έγιναν από τον υπουργό «ανεφάρμοστες» προτάσεις.
Κατήγγειλαν σκοπιμότητες και ότι υπάρχει συμφωνία για τη μείωση του κόστους των συγκοινωνιών της πόλης κατά 50 εκατ. ευρώ, με εφαρμογή των διατάξεων του νόμου(άρθρο 7 του ν.4354/15) που αναφέρεται στην ένταξη των οργανισμών κοινής ωφέλειας στο ενιαίο μισθολόγιο.
«Άρα, αυτό που σκέφτεται ο κ. Σπίρτζης και τίποτε παραπάνω, είναι να μειώσει και να ισοπεδώσει τη μισθοδοσία του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι δεν θα του κάνουν τη χάρη, θα είναι στον δρόμο. Αν δε δώσει άμεση λύση, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται» είπε ο κ. Τσερμενίδης.
«Νομίζω ότι υπάρχει μια συνειδητή πορεία κατασυκοφάντησης των πάντων» είπε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, επισημαίνοντας ότι ο υπουργός παρά τους αλλεπάλληλους ελέγχους δεν έχει εντοπίσει ως τώρα κάτι μεμπτό στον ΟΑΣΘ.
Πρόσθεσε: «Μακάρι να βρεθεί κάτι και να πάει στον εισαγγελέα και να δικαιωθεί, για να δούμε αν πράγματι έχει καλές προθέσεις και ποιο είναι το επόμενο βήμα». Ισχυρίστηκε, ότι ο υπουργός «έχει προσχωρήσει στη λογική τού "δεν πληρώνω"» και ότι «ακολουθεί παρελκυστική τακτική», γιατί -όπως είπε- έχει σχέδιο να οδηγήσει τον ΟΑΣΘ σε χρεωκοπία και το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η αύξηση του εισιτηρίου για τους επιβάτες και η μείωση των μισθών των εργαζομένων.
«Οι εργαζόμενοι δεν δέχονται να παίρνουν μισούς μισθούς. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχτούμε μισάδια κι από εκεί και πέρα ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του» είπε ο κ. Τσαραμπουλίδης και κατέληξε: «Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε ότι οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονται».