Πολιτική
Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016 00:43

Άννα Διαμαντοπούλου: Ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου από το 2015

«Το ξήλωμα άρχισε από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την “ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου”, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50», ανέφερε η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.

«Το ξήλωμα άρχισε από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την “ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου”, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50», ανέφερε η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.

Η κ. Διαμαντοπούλου υπερασπίστηκε τις αλλαγές που είχε εισηγηθεί υπογραμμίζοντας ότι «η αριστεία δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, όπως την “αριστεροποιεί” ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αριστεία βασίζεται στις δεξιότητες, στις ικανότητες, στο μόχθο και στο προσωπικό πάθος. Γι’ αυτό και δεν συναντάται συνήθως στα υψηλά εισοδήματα, όπου τα κίνητρα είναι λιγότερα. Γι’ αυτό και στις εξετάσεις των Πρότυπων Σχολείων είδαμε εκπληκτική επιτυχία φτωχών συνοικιών και παιδιών μεταναστών».

«Η Παιδεία είναι το κορυφαίο δημόσιο αγαθό σε κάθε ανεπτυγμένη κοινωνία. Αυτό που συζητείται είναι ο ρόλος του κράτους στην παραγωγή και διανομή αυτού του αγαθού, και το αποτέλεσμα του κρατισμού ως κυρίαρχη ιδεολογία στο σχολείο», επεσήμανε και δήλωσε ανοιχτή σε ιδέες, πειράματα και στην πολυμορφία που απαιτείται στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τόνισε ότι χρειάζεται συναίνεση στα απολύτως αναγκαία που, κατά τη γνώμη της, είναι:

  • Προϋπολογισμός για την Παιδεία ως προτεραιότητα της χώρας.
  • Προγράμματα Σπουδών, ένα βασικό εθνικό πρόγραμμα και ευελιξία σε επίπεδο περιφέρειας, δήμου και σχολείου.
  • Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε τριετή βάση.
  • Η κατάργηση των σημερινών εξετάσεων προϋποθέτει Εθνικό Απολυτήριο και ενεργό ρόλο του κάθε Πανεπιστημιακού Ιδρύματος.
  • Κατάργηση του άρθρου 16 και προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο της δημιουργίας ενός οργανισμού της παρακολούθησης εφαρμογής των ποιοτικών προδιαγραφών.

Πηγή: ΑΜΠΕ