Στα «χωράφια» της Uber εισέρχεται η Google, με μια υπηρεσία ride-sharing στο Σαν Φρανσίσκο (σε πρώτη φάση), δήλωσε πηγή ενημερωμένη για το θέμα στη Wall Street Journal.
Στα «χωράφια» της Uber εισέρχεται η Google, με μια υπηρεσία ride-sharing στο Σαν Φρανσίσκο (σε πρώτη φάση), δήλωσε πηγή ενημερωμένη για το θέμα στη Wall Street Journal.
Η Google είχε αρχίσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα στα κεντρικά της στην Καλιφόρνια, τον Μάιο, που επιτρέπει σε χιλιάδες εργαζομένους στην περιοχή, σε συγκεκριμένες εταιρείες, να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Waze για να διασυνδέονται μεταξύ τους. Σκοπός είναι το άνοιγμα του προγράμματος στους χρήστες του Waze σε όλη την περιοχή του Σαν Φρανσίσκο το φθινόπωρο, είπε η συγκεκριμένη πηγή. Η εφαρμογή Waze, την οποία η Google απέκτησε το 2013, παρέχει οδηγίες σε οδηγούς σε πραγματικό χρόνο, βασιζόμενη σε πληροφορίες από άλλους οδηγούς.
Αντίθετα με την Uber και τη Lyft Inc, που επίσης βρίσκεται στο Σαν Φρανσίσκο, οι οποίες λειτουργούν στην ουσία σαν επιχειρήσεις «on demand» ταξί, το Waze επιδιώκει να συνδέει τους δυνάμει επιβάτες με τους οδηγούς που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως σκοπεύει να χαμηλώσει αρκετά τις μισθώσεις έτσι ώστε να αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να λειτουργούν ως οδηγοί ταξί. Το πιλοτικό πρόγραμμα της Waze προς το παρόν χρεώνει 54 σεντ ανά μίλι, πολύ λιγότερο από την Uber και τη Lyft, και προς το παρόν η Google δεν λαμβάνει ποσοστό. Ακόμη, η εταιρεία εκτιμά πως τα έσοδα των οδηγών από το Waze δεν φορολογούνται, επειδή τα θεωρεί πρακτικά χρήματα για τη βενζίνη.
Όπως και να έχει, το εγχείρημα της Google στο ride-sharing θα μπορούσε να τη φέρει σε απευθείας αναμέτρηση με την Uber, η αξία της οποίας υπολογίζεται στα 68 δισ. δολάρια, καθώς είναι η εταιρεία που σε μεγάλο βαθμό «εφηύρε» το όλο concept της κλήσης οχήματος και οδηγού με εφαρμογή smartphone. Κάποτε οι δύο εταιρείες συνεργάζονταν, με τη Google να έχει επενδύσει 258 εκατ. δολάρια στην Uber το 2013, ωστόσο πρόσφατα έγιναν ανταγωνίστριες σε κάποιους τομείς, με την Uber να έχει αρχίσει να αναπτύσσει τα δικά της συστήματα χαρτών για να μην εξαρτάται από αυτά της Google. Επίσης, και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται στον χώρο της ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων, έναν τομέα στον οποίο πρωτοπορεί η Google, που είχε ξεκινήσει αντίστοιχο εγχείρημα το 2009.