Η περυσινή μεγάλη επιτυχία της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ, «Ο αδαής και ο παράφρων», που παρουσιάστηκε από την ομάδα θεάτρου «Χ•αίρεται», σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, επανέρχεται για έναν νέο κύκλο παραστάσεων, στη μεγάλη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Η περυσινή μεγάλη επιτυχία της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ, «Ο αδαής και ο παράφρων», που παρουσιάστηκε από την ομάδα θεάτρου «Χ•αίρεται», σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, επανέρχεται για έναν νέο κύκλο παραστάσεων, στη μεγάλη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Η παράσταση παρουσιάζεται από τις 8 έως τις 11 και από τις 13 έως τις 17 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ. Οι παραστάσεις στις 8, 13, 14 και 15 Σεπτεμβρίου θα παιχτούν με αγγλικούς υπέρτιτλους.
Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό» χιούμορ του, για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Πρόκειται για μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεϊκής χειραγώγησης.
Επιστήμη της αποσύνθεσης και τέχνη της αποπροσωποποίησης
Στο έργο, μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεσή της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Όμως, εκείνος, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του. Ανάμεσά τους, βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανθρώπινη ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη.
Τί αποτελέσματα έχει στον καλλιτέχνη η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός; Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμα και η σχέση γονιού και παιδιού αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας, σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας, σκηνικά - κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα, κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου, φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος, βίντεο: Ιάσονας Αρβανιτάκης, βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καφκούλα, βοηθός σκηνογράφου: Γεωργία Μπούρα, σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου, σχεδιασμός κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος, σχεδιασμός ήχου: Δημήτρης Τσούκας, φωνητική διδασκαλία: Ευαγγελία Καρακατσάνη, εκτέλεση μακιγιάζ: Ιωάννα Μπάκα, φωτογραφίες παράστασης: Karol Jarek - Ιάσονας Αρβανιτάκης - Γιάννης Πρίφτης, γραφιστική επιμέλεια: Αντώνης Λύρας, επικοινωνία: Άννα Θεοδόση. Διανομή: βασίλισσα της νύχτας: Ανθή Ευστρατιάδου, κυρία Φάργκο / σερβιτόρος Βίντερ: Γιάννης Καπελέρης, πατέρας: Χρήστος Μαλάκης, δόκτωρ: Γιάννος Περλέγκας.
Πληροφορίες
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206 (ύψος Χαμοστέρνας) - Ταύρος, τηλ.: 210 3418550. Διάρκεια παράστασης: 145 λεπτά (με διάλειμμα). Τιμές εισιτηρίων: προπώληση: κανονικό: 10 ευρώ, μειωμένο: 8 ευρώ, στα ταμεία του θεάτρου: κανονικό: 12 ευρώ, μειωμένο: 10 ευρώ. Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία του Ιδρύματος (Δευτέρα - Παρασκευή: 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση), Ticket Services: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσματζόγλου), καταστήματα Forthnet, Seretis travel: Πανεπιστημίου 61 - Αθήνα, τηλ.: 210 3251295, τηλεφωνικά: 210 3418579 (Δευτέρα - Παρασκευή: 11:00 - 14:00), ηλεκτρονικά: νmcf.gr.
naftemporiki.gr