Κοινωνία
Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016 07:45

Βάσεις χωρίς βάση στην εκπαίδευση

Τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος αντανακλά η ανακοίνωση -χθες- των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, καθώς ένα στα τέσσερα τμήματα στα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα υποδεχτεί φοιτητές με βαθμολογίες «κάτω από τη βάση». Ιδιαιτέρως εντυπωσιακό ότι σε Παιδαγωγικά Τμήματα εισάγονται φοιτητές με βαθμολογία 9.887 μόρια!

Από την έντυπη έκδοση 

Τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος αντανακλά η ανακοίνωση -χθες- των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, καθώς ένα στα τέσσερα τμήματα στα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα υποδεχτεί φοιτητές με βαθμολογίες «κάτω από τη βάση». Ιδιαιτέρως εντυπωσιακό ότι σε Παιδαγωγικά Τμήματα εισάγονται φοιτητές με βαθμολογία 9.887 μόρια!

Η αποτυχία του εκπαιδευτικού και εξεταστικού συστήματος αποτυπώνεται στις κραυγαλέες περιπτώσεις εισαγωγής φοιτητών με βαθμό 1,5 -στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικού Σχεδιασμού Κοζάνης με βάση εισαγωγής τα 1.560 μόρια- και στα Πανεπιστήμια με βαθμό 5 στο τμήμα Ιταλικής Γλώσσας της Αθήνας με βάση 5.200 και στο τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου με 5.941.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, φέτος 117 τμήματα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα δεχτούν υποψηφίους με βαθμολογίες «κάτω από τη βάση». Τα είκοσι από αυτά είναι Πανεπιστήμια, έναντι 16 πέρυσι, και τα 97 είναι ΤΕΙ, έναντι 88 την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων ανήλθε στο 69,14%, καθώς από τους συνολικά 105.548 υποψήφιους όλων των κατηγοριών εισήχθησαν οι 72.973.

«Το παρόν σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει εξαντλήσει τη δυναμική του» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και πρόσθεσε ότι «χωρίς βιασύνη, αλλά και χωρίς μεγάλες αναβολές, μέσα από τον διάλογο που έχει ξεκινήσει τους προηγούμενους μήνες θα προκύψει ένα νέο σύστημα, που θα αναβαθμίζει το σχολείο και άρα προϋποθέτει μια αναμόρφωση του λυκείου και αφετέρου θα αποδίδει στο σχολείο την ευθύνη επιλογής για την τριτοβάθμια».

Μικτή εικόνα παρουσιάζουν οι φετινές βάσεις, με τα παιδαγωγικά τμήματα και τις θεωρητικές σχολές να σημειώνουν μείωση και τις σχολές του τομέα της υγείας αύξηση. Επίσης, μείωση σημείωσαν οι αρχιτεκτονικές σχολές και τα τμήματα μουσικών σπουδών, στα οποία απαιτούνταν εξετάσεις ειδικών μαθημάτων, καθώς αρκετοί ήταν οι υποψήφιοι που δεν πέρασαν το όριο της βάσης που χρειάζεται. Αύξηση παρατηρείται στις βάσεις των πολυτεχνικών τμημάτων, ενώ στα ΤΕΙ καταγράφεται μείωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, οι περισσότεροι υποψήφιοι που δεν εισήχθησαν σε κάποια σχολή προέρχονταν από τον τομέα των ανθρωπιστικών σπουδών.

Αυτό εξηγείται και από το γεγονός ότι οι υποψήφιοι που επιλέγουν τις θεωρητικές σχολές είναι πολύ περισσότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις. Οι υποψήφιοι του δεύτερου και του τρίτου πεδίου (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας και Ζωής) βγήκαν κερδισμένοι, καθώς ήταν λιγότεροι σε αριθμό και άρα είχαν περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής εξαρχής.