Σε παλιότερα δελτία Τύπου παραπέμπει το αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, απαντώντας σε δημοσιεύματα για περιστατικά εμπλοκής περιπολικών σκαφών του, με σκάφη διακίνησης προσφύγων και μεταναστών, στις θαλάσσιες περιοχές Χίου τον Μάρτιο του 2014, Ψερίμου τον Σεπτέμβριο του 2014 και Αμμόγλωσσας Κω τον Νοέμβριο του 2015.
Σε παλιότερα δελτία Τύπου παραπέμπει το αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, απαντώντας σε δημοσιεύματα για περιστατικά εμπλοκής περιπολικών σκαφών του, με σκάφη διακίνησης προσφύγων και μεταναστών, στις θαλάσσιες περιοχές Χίου τον Μάρτιο του 2014, Ψερίμου τον Σεπτέμβριο του 2014 και Αμμόγλωσσας Κω τον Νοέμβριο του 2015.
Ειδικότερα, σε δελτίο Τύπου που εκδόθηκε την 6η Μαρτίου 2014, το Λιμενικό Σώμα σημείωνε ότι πλωτό περιπολικό έλαβε ειδοποίηση από στρατιωτικό παρατηρητήριο για ταχύπλοο το οποίο κινούνταν από την Τουρκία προς τις Οινούσσες. Το πλωτό περιπολικό προσέγγισε το σκάφος, ωστόσο το ταχύπλοο, με ιπποδύναμη μεγάλης ισχύος, όχι μόνο δεν ανέκοψε την ταχύτητά του, αλλά ξεκίνησε επικίνδυνους ελιγμούς αποφυγής του πλωτού περιπολικού , οι οποίοι γρήγορα μετατράπηκαν σε συνεχείς προσπάθειες εμβολισμού του σκάφους του Λιμενικού.
Τα στελέχη του πλωτού περιπολικού, κατά την εξέλιξη της επιχείρησης, ακολουθώντας τους κανόνες εμπλοκής, στην προσπάθειά τους να ακινητοποιήσουν το ταχύπλοο σκάφος και να διαφυλάξουν τη σωματική τους ακεραιότητα, έριξαν αρχικά προειδοποιητικές βολές στον αέρα από φορητό οπλισμό. Σύμφωνα με το Λιμενικό, ο διακινητής και χειριστής του ταχυπλόου ενέτεινε τις προσπάθειες εμβολισμού του σκάφους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, με συνέπεια να ακολουθήσουν βολές προς το πρωραίο τμήμα του ταχύπλοου σκάφους. Για την ακινητοποίηση του σκάφους, άνδρες του Λιμενικού Σώματος κατόρθωσαν να επιβιβαστούν στο ταχύπλοο, όπου και συνέλαβαν άμεσα τον Τούρκο διακινητή, ενώ παράλληλα διαπίστωσαν ότι στην καμπίνα του σκάφους, βρίσκονταν τρεις μετανάστες, εκ των οποίων τρεις είχαν τραυματιστεί, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους.
Σε άλλο περιστατικό, στις 22 Σεπτεμβρίου 2014, σύμφωνα με τότε ανακοίνωση του Λιμενικού, οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη δύο διακινητών στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Καλύμνου – Ψερίμου μετά από επεισοδιακή καταδίωξη, κατά τη διάρκεια της οποίας οι διακινητές επιχείρησαν να εμβολίσουν το σκάφος του Λιμενικού, με αποτέλεσμα τoν τραυματισμό ενός εκ των δύο στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που μετείχαν στην επιχείρηση, καθώς και δύο μεταναστών. Τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., συνέχισαν την καταδίωξη του διακινητή, προσπαθώντας αυτή τη φορά να ακινητοποιήσουν το ταχύπλοο σκάφος με προειδοποιητικές βολές σε ασφαλή τομέα, όπως επιτάσσουν οι κανόνες εμπλοκής σε τέτοιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού.
Στη συνέχεια και καθώς το καταδιωκόμενο σκάφος συνέχιζε τις προσπάθειες βύθισης του φουσκωτού του Λιμενικού, τα δύο στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έριξαν στοχευμένες βολές προς τη μηχανή του ταχύπλοου με σκοπό την ακινητοποίησή του. Μόλις το σκάφος ακινητοποιήθηκε, οι άνδρες του Λιμενικού επιβιβάστηκαν και συνέλαβαν τον κυβερνήτη του. Μετά από έρευνα σε όλους τους χώρους του, διαπίστωσαν ότι ο διακινητής μετέφερε επιπλέον 13 άτομα (ένας εκ των οποίων συνεργός του).
Σε άλλη επιχείρηση ανοιχτά της Ψερίμου, την ίδια ημέρα, πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Κω, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών στρατιωτικού παρατηρητηρίου της περιοχής, εντόπισε ύποπτο ταχύπλοο σκάφος με ένα επιβαίνοντα να κατευθύνεται από την Ψέριμο προς τα Τουρκικά παράλια. Αμέσως τα στελέχη του Λιμενικού έσπευσαν να το προσεγγίσουν, ώστε να πραγματοποιήσουν έλεγχο και να αποτρέψουν τη διαφυγή του.
Ο χειριστής του ταχύπλοου σκάφους, ο οποίος, κατ’ ομολογία του, είχε αποβιβάσει αμέσως πριν στην Ψέριμο παράνομους μετανάστες, όταν αντιλήφθηκε την παρουσία πλωτού περιπολικού του Λιμενικού Σώματος προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο, εκτελώντας επικίνδυνους ελιγμούς. Άμεσα, σύμφωνα με το Λιμενικό, το πλωτό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ξεκίνησε την καταδίωξή του, κατά τη διάρκεια της οποίας ο διακινητής επιχείρησε επανειλημμένα να εμβολίσει το πλωτό σκάφος του Λιμενικού, με σκοπό τη βύθισή του.
Παρά τις διαρκείς προειδοποιήσεις και συριγμούς, ο χειριστής του ταχυπλόου δεν συμμορφώθηκε στις υποδείξεις και συνέχισε τους εμβολισμούς που έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. Τότε οι άνδρες του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. προέβησαν στη ρίψη προειδοποιητικών βολών στην αρχή και στοχευμένων στην εξωλέμβια μηχανή του σκάφους στη συνέχεια, όπως υπαγορεύουν οι κανόνες εμπλοκής σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι βολές στη μηχανή είχαν ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του σκάφους, στο οποίο επιβιβάστηκαν έπειτα οι άνδρες του Λιμενικού και συνέλαβαν το χειριστή του.
Εξάλλου, στις 24 Νοεμβρίου 2015, στη θαλάσσια περιοχή Αμμόγλωσα της Κω, πλωτό σκάφος δύναμης FRONTEX εντόπισε ταχύπλοο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας, με ικανό αριθμό αλλοδαπών επιβαινόντων. Το σκάφος ακινητοποιήθηκε κατόπιν καταδίωξης και συνελήφθη ο αλλοδαπός χειριστής του, καθώς επίσης και οι αλλοδαποί πρόσφυγες διότι στερούνταν νομίμων ταξιδιωτικών εγγράφων.