Για «ψέματα και παραπληροφόρηση δίχως όριο και φραγμό» κάνει λόγο το υπουργείο Υποδομών, σε ανακοίνωσή του για την υπόθεση του ΟΑΣΘ, στην οποία καθιστά σαφές ότι το δημόσιο δεν διαθέτει καμία απολύτως ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον Οργανισμό.
Για «ψέματα και παραπληροφόρηση δίχως όριο και φραγμό» κάνει λόγο το υπουργείο Υποδομών, σε ανακοίνωσή του για την υπόθεση του ΟΑΣΘ, στην οποία καθιστά σαφές ότι το δημόσιο δεν διαθέτει καμία απολύτως ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον Οργανισμό.
Εκφράζοντας τη συμπαράστασή του στους απλήρωτους εργαζομένους, το υπουργείο επισημαίνει ότι «ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το υπουργείο να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ»
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωσή, το υπουργείο έχει καταβάλει εμπρόθεσμα και στο ακέραιο τις αντισταθμιστικές καταβολές που προβλέπονται, έως και τον Αύγουστο του 2016. Το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866,6 εκατ. ευρώ.
Επαναλαμβάνοντας ότι δεν υφίσταται καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση, το υπουργείο τονίζει ότι πέραν όλων των άλλων, ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές. Με βάση τα στοιχεία που παρατίθενται, για το τρέχον έτος έχουν καταβληθεί 73,2 εκατ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί το ποσό των 15,6 εκατ. ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88,9 εκατ. ευρώ, τονίζει το υπουργείο.
«Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης» - προσθέτει - «αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ Α.Ε., η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ. Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ Α.Ε για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών».
Αναφέρει, επίσης, ότι πέραν των επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, «έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου. Είναι ενδεικτικό ότι από το 1957 ως σήμερα το ελληνικό δημόσιο δεν έχει δικαιωθεί ούτε σε μία διαιτησία». «Το πάρτι των ανεξέλεγκτων επιδοτήσεων», σημειώνει το υπουργείο, «έλαβε τέλος και θα αναδειχθούν πολύ σύντομα ποιοι συμμετείχαν, με ποιο τρόπο και ποιοι έχουν ευθύνες».
Παράλληλα, καλεί τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων «να ξεκαθαρίσει και να επιλέξει μεταξύ των δύο ρόλων του: του Πρόεδρου του Σωματείου Εργαζομένων ή του οιονεί εκπροσώπου μετόχων που μετέχουν στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Και πρωτίστως να απευθυνθεί στους εργοδότες του και να ρωτήσει γιατί μετά από τόσες εξωφρενικές επιχορηγήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι».
Σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις ανέργων, φοιτητών και μαθητών, το υπουργείο υπογραμμίζει ότι «ο ΟΑΣΘ δεν έχει δώσει στοιχεία για το κοινωνικό έργο, τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πολιτών που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες, το σύστημα που πιστοποιεί τις μετακινήσεις. Αυτό δεν είναι κάτι ασύνηθες για τον ΟΑΣΘ. Δεν δίνει στοιχεία ούτε για το αν τηρεί την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία».
Όσον αφορά τέλος, τις δημόσιες τοποθετήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ για «κενό» 12 έως 15 εκατ. ευρώ από τη διαφορά της αύξησης του ΦΠΑ τον τελευταίο χρόνο, το υπουργείο διευκρινίζει ότι «η πραγματικότητα είναι διαφορετική, την οποία μάλιστα παραδέχονται και οι ίδιοι, καθώς υπολογίζουν τη διαφορά από το ΦΠΑ στα εισιτήρια μέχρι τις 31 Mαΐου σε 4,075 εκατ. ευρώ».