Πολιτική
Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2016 17:03

«Πυρά» ΠΑΣΟΚ κατά Θ. Δρίτσα για δηλώσεις του για το δυστύχημα στην Αίγινα

Την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα για το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα και συγκεκριμένα η αναφορά του στον κατηγορούμενο χειριστή του ταχύπλοου, λέγοντας ότι ήταν έμπειρος, επισημαίνοντας όμως ότι «είναι αδιανόητο στο στενό ανάμεσα στην Πέρδικα και στη Μονή να τρέχει κανείς με όποια ταχύτητα».

Την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα για το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα και συγκεκριμένα αναφορές του στον κατηγορούμενο χειριστή του ταχύπλοου.

Το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι δημιουργεί «εύλογες απορίες η θεσμικά ανεπίτρεπτη δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα» και προσθέτει:

«Έστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος Υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών. Αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;».

Θ. Δρίτσας: Υπό εξέταση όλο το πλαίσιο αδειοδότησης της ικανότητας κυβέρνησης σκάφους

Ο κ. Δρίτσας, μιλώντας στον Σκάι, σημείωσε πως το υπουργείο είναι σε μια διαδικασία να εξετάσει όλο το πλαίσιο της αδειοδότησης της ικανότητας κυβέρνησης ενός σκάφους από οποιονδήποτε παίρνει μια τέτοια άδεια.

Διευκρίνισε πως σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και το ζήτημα της μη ύπαρξης άδειας για τη μικρότερη ιπποδύναμη. 

Ανέφερε ακόμη πως η ηλικία του κυβερνήτη, που βάση του νόμου ελέγχεται ανά τριετία, ίσως πρέπει από μια ηλικία και μετά να ελέγχεται ανά έτος. 

Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στον κατηγορούμενο κυβερνήτη, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος ήταν κατά τεκμήριο έμπειρος, είχε δικό του σκάφος, ήταν γνωστός στην Αίγινα για την ενασχόλησή του με τη θαλάσσια αναψυχή.

Τόνισε όμως ότι είναι αδιανόητο στο στενό ανάμεσα στην Πέρδικα και στη Μονή να τρέχει κανείς με όποια ταχύτητα. «Εκείνος στην κατάθεση του δήλωσε ότι είχε 21 μίλια ταχύτητα. Κατά τη δική μου προσωπική γνώμη, δεν είμαι ειδικός, για το στενό αυτό και αυτή η ταχύτητα είναι μεγάλη» πρόσθεσε. 

Σημείωσε ακόμη ότι δεν νοείται να μην υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις χαμηλού ορίου ταχύτητας για περάσματα όπως αυτό ανάμεσα στην Πέρδικα και στη Μονή, «και όμως, δεν υπάρχουν».

Ο κ. Δρίτσας σημείωσε ακόμη ότι δεν μπορεί να φανταστεί κανείς πως με δόλο ή ηθελημένα προκάλεσε αυτή την τραγωδία ο χειριστής του ταχύπλοου, όμως η αμέλεια είναι βαρύτατη.

Πρόσθεσε ότι σε αυτό το πέρασμα, όχι μόνο σκάφη σαν αυτό που μετέφερε τους επισκέπτες της Μονής, αλλά και πολλά άλλα μικρά σκάφη, βάρκες, φουσκωτά, αλιευτικά, ακόμα κατά καιρούς κάτι παράτολμοι κολυμβητές επιχειρούν να περάσουν από την Πέρδικα στη Μονή κολυμπώντας.

«Δεν ήταν ένας ξένος στην περιοχή ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Άρα όλα τα στοιχεία που θα μπορούσε κανείς να προνοήσει, ως νομικό πλαίσιο, πλην της περίπτωσης της ηλικίας, δεν μπορεί να έχουν εφαρμογή, γιατί όφειλε να έχει την απαιτούμενη προσοχή σε κάθε περίπτωση» κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Σε άλλες του δηλώσεις στο Βήμα, ο κ. Δρίτσας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Βήματος, είπε πως ο οδηγός κατέθεσε ότι μετά το πρώτο σοκ κάλεσε δικούς του ανθρώπους και φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους φίλους του που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί έμπαζε νερά.

Είπε επίσης ο οδηγός ότι είχε τον χρόνο να επικοινωνήσει με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».