Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 16 Αυγούστου 2016 11:04

Πρωτιά για την αυτοκινητοβιομηχανία: Επικοινωνία οχημάτων με φανάρια

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi ανέπτυξε τεχνολογία που θα επιτρέπει στα οχήματά της στις ΗΠΑ να επικοινωνούν με τους φωτεινούς σηματοδότες, επιτρέποντας πιο ασφαλείς και άνετες διαδρομές, σε αυτό που, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί την πρώτη εμπορική αξιοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi ανέπτυξε τεχνολογία που θα επιτρέπει στα οχήματά της στις ΗΠΑ να επικοινωνούν με τους φωτεινούς σηματοδότες, επιτρέποντας πιο ασφαλείς και άνετες διαδρομές, σε αυτό που, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί την πρώτη εμπορική αξιοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Audi of America, που ανήκει στη Volkswagen, ανακοίνωσε ότι επιλεγμένα 2017 Q7 και Α4 μοντέλα που θα έχουν κατασκευαστεί μετά την 1η Ιουνίου 2016 θα διαθέτουν αυτή την τεχνολογία (vehicle to infrastructure, γνωστή ως «V to I»). Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει σε φωτεινούς σηματοδότες και άλλες υποδομές να ανταλλάσσουν δεδομένα ασφαλείας κ.α. ασύρματα με οχήματα μέσω cloud.

Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας, που συνεχίζει να δοκιμάζεται σε όλο τον κόσμο από διάφορους κατασκευαστές, θα βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων και θα περιορίσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Το σύστημα της Audi επιτρέπει στο όχημα να προβάλει μια αντίστροφη μέτρηση πριν ένα κόκκινο φως γίνει πράσινο. Η γνώση του πόσο χρόνο έχει πριν ανάψει το φως μειώνει το στρες του οδηγού, σύμφωνα με την εταιρεία. Επίσης, η αντίστροφη αυτή μέτρηση θα εμφανίζεται στο ταμπλό εάν το όχημα θεωρήσει πως δεν προλαβαίνει να περάσει ένα φανάρι πριν αυτό γίνει κόκκινο, έτσι ώστε ο οδηγός να προλάβει να φρενάρει.

Ενώ περιμένει ένα κόκκινο φανάρι να πρασινίσει, η οθόνη θα εξαφανίζεται λίγα δευτερόλεπτα πριν το φως γίνει πράσινο, εξαναγκάζοντας τους οδηγούς να προσέχουν στις διασταυρώσεις και να σιγουρεύονται για το πότε είναι ασφαλές να περάσουν.

Μελλοντικές εφαρμογές της τεχνολογίας θα τη «δουν» να συνδέεται με το σύστημα πλοήγησης ή τις λειτουργίες έναρξης και παύσης λειτουργίας. Άλλη μια πιθανή χρήση είναι η παροχή οδηγιών από τα φανάρια ώστε τα οχήματα να επιτυγχάνουν την ταχύτητα που χρειάζεται για να «πιάνουν» τη ροή των φαναριών.