Απόψεις
Τετάρτη, 03 Αυγούστου 2016 07:00

Λογική ανάπτυξης στα logistics

Πολύ θετικές προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης συγκεντρώνει ο κλάδος των logistics, μετά την είσοδο μεγάλων εταιρειών σε λιμάνια, τρένα και εμπορευματικά κέντρα, γράφει ο Φάνης Ζώης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Πολύ θετικές προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης συγκεντρώνει ο κλάδος των logistics, μετά την είσοδο μεγάλων εταιρειών σε λιμάνια, τρένα και εμπορευματικά κέντρα.

Η αγορά μετά και τις πρόσφατες αποκρατικοποιήσεις σε ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Θριάσιο, αναμένεται να εισέλθει σε κατάσταση μετασχηματισμού, με επίκεντρο τις σύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις.

Η απόκτηση του ΟΛΠ από την COSCO και του ΟΛΘ μέχρι τις αρχές του νέου έτους από ανταγωνιστικό παίκτη της παγκόσμιας κονίστρας των διαμεταφορών, σε συνδυασμό με την τελεσφόρηση του διαγωνισμού του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, μετά την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς από την ETBA BIΠE- Goldair Cargo, αλλά και την είσοδο των Ιταλών της Ferrovie Dello Stato Italiane SpA αναμένεται να απογειώσει την αγορά.

Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω θα έχει η συνεχής μεγέθυνση του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, που επίσης τροφοδοτεί τη ζήτηση στον κλάδο των αποθηκών, καθώς και τα ανοίγματα νέων διαύλων εμπορίου.

H τάση στην αγορά θα κινηθεί προς την ανάπτυξη μεγάλων κόμβων, ενώ σήμερα, αντίθετα, λειτουργούν πολλά μικρότερα κέντρα διαλογής και αποθήκευσης, κατά κύριο λόγο ιδιόκτητα.

Μάλιστα, η έλευση της επίσης κινεζικής Alibaba, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, είναι πιθανόν να επιταχύνει τις σχετικές εξελίξεις.

Η Alibaba ενδιαφέρεται να προσελκύσει και ελληνικές εταιρείες στην παγκόσμια πλατφόρμα τnς, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη δραστηριοποίησή τους στην κινεζική αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, σημείο αιχμής για τις μελλοντικές προοπτικές του κλάδου αναμένεται να αποτελέσει το έργο στο Θριάσιο Πεδίο, όπου προβλέπεται να αναπτυχθούν 300.000 τ.μ. νέων χώρων αποθηκών, μόνο από την πρώτη φάση ανάπτυξη τnς έκτασης των 588 στρεμμάτων.

Ωστόσο, μετά την ανατροπή στον διαγωνισμό και την εμφάνιση της Τράπεζας Πειραιώς με την Goldair, που κατέθεσαν προσφορά για το Θριάσιο εμπορευματικό, μένει να δούμε ποιες θα είναι «αι βουλαί» της κινεζικής Cosco που γύρισε την πλάτη της στη διαδικασία.

Κατά κάποιους, υπερεκτίμησαν τις δυνάμεις τους και αυτοεγκλωβίστηκαν. Κατά άλλους, θα τα βρουν με τους Ιταλούς ή δεν τους ενδιαφέρει και τόσο ο σιδηρόδρομος.

Θα δείξει... Πάντως, από την πλευρά της η Goldair κατάφερε να πείσει την Τράπεζα Πειραιώς να «μπει» στον διαγωνισμό, με το υπουργείο Μεταφορών να «πανηγυρίζει» για την προσφορά, εξαγγέλλοντας ότι θα επενδυθούν 250 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 3.000 θέσεις εργασίας.