Περιβάλλον
Τρίτη, 02 Αυγούστου 2016 07:50

Παραγωγή ντίζελ από πλαστικά απόβλητα για χρήση σε κινητήρες πλοίων

Ένας νέος τύπος καυσίμου από μεικτά πλαστικά απόβλητα δοκιμάζεται για χρήση σε πετρελαιοκινητήρες για δεξαμενόπλοια, επιβατηγά πλοία και βιομηχανικά μηχανήματα.

Ένας νέος τύπος καυσίμου από μεικτά πλαστικά απόβλητα δοκιμάζεται για χρήση σε πετρελαιοκινητήρες για δεξαμενόπλοια, επιβατηγά πλοία και βιομηχανικά μηχανήματα.

Τα καύσιμο με την ονομασία Plaxx έχει αναπτυχθεί από μια ομάδα του Εργαστηρίου Ρομποτικής στο Μπρίστολ της Αγγλίας (BRL), σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία.

Οι δοκιμές θα ελέγξουν αν το Plaxx μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί των υφιστάμενων καυσίμων μαζούτ χωρίς αύξηση της φθοράς του κινητήρα.

Το νέο καύσιμο παράγεται μέσω της διαδικασίας του αποπολυμερισμού των πλαστικών και αποτελείται από ένα μείγμα μορίων υδρογονανθράκων παρόμοιου με του αργού πετρελαίου. Σε αντίθεση με το αργό πετρέλαιο, το Plaxx έχει χαμηλή περιεκτικότητα θείου και άλλων οργανικών και ανόργανων ρυπαντών.

«Αυτό το νέο καύσιμο μπορεί να έχει τεράστια οφέλη για το περιβάλλον ως εναλλακτική λύση του μαζούτ που χρησιμοποιείται σήμερα σε κινητήρες ντίζελ πλοίων και βιομηχανικών μηχανημάτων», δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής Φαρίντ Νταϊλάμι του BRL.

«Η έρευνά μας θα συγκρίνει την απόδοση του καυσίμου μας με αυτή του συμβατικού ντίζελ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δε θα βλάψει τον κινητήρα και δε θα παράγει επιβλαβείς εκπομπές», πρόσθεσε.

Πέρα από την αντικατάσταση ρυπογόνων ορυκτών καυσίμων, η ευρεία χρήση του Plaxx μπορεί να ωφελήσει και τις επιχειρήσεις επεξεργασίας αποβλήτων, τους κατασκευαστές συσκευασιών και τις αρχές διαχείρισης αποβλήτων.

Η παραγωγή Plaxx μπορεί επίσης να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος των πλαστικών αποβλήτων που δεν μπορούν να υποβληθούν σε επεξεργασία με τις παραδοσιακές τεχνικές ανακύκλωσης και καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής ή αποτέφρωσης.