Χίλια εκατόν πέντε σωσίβια, τοποθέτησε ο εικαστικός, αρχιτέκτονας, συγγραφέας, κινηματογραφιστής και πολιτικός ακτιβιστής Ai Weiwei στη λίμνη η οποία κοσμεί το πάρκο στο μέγαρο Belvedere, στη Βιέννη. Για να μην ξεχάσουμε τη μοίρα των ξεσπιτωμένων, λόγω πολέμων, που κρούουν την πόρτα της Ευρώπης σε αναζήτηση ζωής.
Χίλια εκατόν πέντε σωσίβια, τοποθέτησε ο εικαστικός, αρχιτέκτονας, συγγραφέας, κινηματογραφιστής και πολιτικός ακτιβιστής Ai Weiwei στη λίμνη η οποία κοσμεί το πάρκο στο μέγαρο Belvedere, στη Βιέννη. Για να μην ξεχάσουμε τη μοίρα των ξεσπιτωμένων, λόγω πολέμων, που κρούουν την πόρτα της Ευρώπης σε αναζήτηση ζωής.
Η εγκατάσταση «F-Lotus» αποτελείται από 201 επιπλέοντες δακτυλίους που σχηματίζουν τα σωσίβια. Κάθε δακτύλιος αποτελείται από πέντε σωσίβια τα οποία έχουν φορεθεί από Σύρους πρόσφυγες. Τα χρώματα των σωσιβίων σε κάθε δακτύλιο είναι κόκκινο, μπλε και πορτοκαλί. Οι δακτύλιοι θυμίζουν λοτούς στο νερό της λίμνης που είναι μπροστά από το Άνω Μπελβεντέρε, τμήμα του Μουσείου Μπελβεντέρε στη Βιένη. Η διάταξή τους είναι στο σχήμα του λατινικού γράμματος F.
«Αυτή η δουλειά βασίζεται στην έντονη εμπλοκή του Ai Weiwei στο δράμα των προσφύγων» λέει η Άγκνες Χουσλάιν-Άρκο, διευθύντρια του Belvedere και του 21er Haus, που παρουσιάζουν την εγκατάσταση. «Το σωσίβιο τραβά την προσοχή στην αβέβαιη μοίρα των προσφύγων που τα φόρεσαν, το άνθος του λωτού συμβολίζει αγνότητα και μακροζωία, και το "F" είναι ένα προκλητικό μοτίβο που επανέρχεται ξανά και ξανά στο έργο του Ai Weiwei».
Το «F-Lotus» είναι το κύριο έκθεμα της πρώτης μεγάλης ατομικής έκθεσης του Ai Weiwei στην Αυστρία. Η έκθεση Translocation-Transformation (Μετατόπιση-Μεταμόρφωση) είναι σκορπισμένη σε διάφορα σημεία της Oesterreichische Galerie Belvedere. Το θέμα της είναι γύρω από τη μεταμόρφωση που προκαλεί η εκτόπιση, η μετανάστευση και η οικειοθελής αλλαγή τόπου την οποία έχουν υποστεί άνθρωποι και αντικείμενα. Περιλαμβάνει επίσης το «Wang Family Ancestral Hall», ένα τέμενος της δυναστείας των Μινγκ κατασκευασμένο από 1.300 ξύλινα κομμάτια, το οποίο ανακατασκευάστηκε και για πρώτη φορά παρουσιάζεται εκτός Κίνας.
«Κάθε μετατόπιση ακολουθείται από μια διαδικασία αναπροσανατολισμού, η οποία έχει το παράλληλο της σε μια εσωτερική μετανάστευση και μεταμόρφωση ταυτότητας» τονίζει ο έφορος Άλφρεντ Βάινινγκερ. «Σε αυτή τη νομαδική εμπειρία, ο Ai Weiwei είναι ένα κοινωνικό ζώον, ένα πολιτικό ζώον, το οποίο δεν μπορεί να αποσπαστεί από το τοπικό περιβάλλον του, τις παραδόσεις του, την κουλτούρα του».