Κοινωνία
Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2016 16:50

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο ανισόπεδος κόμβος της Μεγαλόπολης

«Τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό και στους πολίτες της Μεγαλόπολης που τα πληρώνει, και τα εγκαίνια των έργων δεν είναι ευκαιρία για να πολιτικολογούμε. Πρέπει να είμαστε πιο ταπεινοί και πιο σεμνοί», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, εγκαινιάζοντας τον ανισόπεδο κόμβο και τη συνδετήρια οδό Μεγαλόπολης, με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα.

«Τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό και στους πολίτες της Μεγαλόπολης που τα πληρώνει, και τα εγκαίνια των έργων δεν είναι ευκαιρία για να πολιτικολογούμε. Πρέπει να είμαστε πιο ταπεινοί και πιο σεμνοί», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, εγκαινιάζοντας τον ανισόπεδο κόμβο και τη συνδετήρια οδό Μεγαλόπολης, με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα.

Η συνδετήρια οδός έχει μήκος 2,5 χιλιόμετρα και, εκτός από τον νέο ανισόπεδο κόμβο, περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους και παραδίδεται έτοιμος, με όλα τα συνοδά έργα αποχέτευσης, αποστράγγισης, σήμανσης και ηλεκτροφωτισμού. Από σήμερα οι πολίτες της Μεγαλόπολης και της ευρύτερης περιοχής θα έχουν άμεση πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο και θα αποφύγουν μία πορεία περίπου οκτώ χιλιομέτρων που έκαναν έως τώρα, μειώνοντας κατά 10 λεπτά την απόσταση της Μεγαλόπολης, τόσο με την Τρίπολη όσο και με την Καλαμάτα και τη Σπάρτη.

Απαντώντας, εμμέσως, στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρο Τατούλη, που έκανε λόγο για το κίνημα «Δεν πληρώνω», το οποίο, όπως είπε, ως περιφερειακή Αρχή το αντιπαλεύτηκε, επεσήμανε ότι «όλα αυτά τα χρόνια, υπήρχε το κίνημα "Πληρώνω πολύ περισσότερα", που ανέπτυξε το κίνημα "Δεν πληρώνω". Πληρώνω πολύ περισσότερα, γιατί δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί υπήρχαν καθυστερήσεις και, εν τέλει, γιατί διαπλεκόταν η οικονομική με την πολιτική ηγεσία».

Επιπλέον, ανέφερε ότι η εκδήλωση των εγκαινίων δεν γίνεται με μεταφερόμενα μηχανήματα, με μεταφερόμενους εργαζόμενους, όπως συνέβαινε παλαιότερα, αλλά «παραδίδουμε τα έργα, έτοιμα σε κυκλοφορία στους πολίτες».

Ο κ. Σπίρτζης, αφού ευχήθηκε ο δρόμος να είναι ασφαλής, καλοτάξιδος και αναίμακτος, σημείωσε ότι «είναι ένα έργο που το περίμενε η Μεγαλόπολη και οι πολίτες του λεκανοπεδίου για μία δεκαετία. Είναι ένα έργο που το επανεκκίνησε αυτή η κυβέρνηση και που έχει κοινωνικό πρόσημο, σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζει τα ΑμΕΑ, τους κατοίκους της περιοχής και θα είναι ο πρώτος δρόμος που θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα διοδίων».

Επίσης, υποστήριξε ότι έως το τέλος του χρόνου θα έχουν ωριμάσει μελέτες, για να δημοπρατηθούν πολλά έργα που εκκρεμούσαν χρόνια, αναφέροντας συγκεκριμένα ότι θα είναι έτοιμη η μελέτη του δρόμου Τρίπολη-Αρχαία Ολυμπία, που έχει ενταχθεί στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο και θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, των δρόμων που αποτελούν του Μορέα, από Καλαμάτα μέχρι Ριζόμυλο στη Μεσσηνία, καθώς και του δρόμου που αποτελεί συνέχεια της Ολυμπίας Οδού, από τον Πύργο Ηλείας για Καλό Νερό και Τσακώνα. Τέλος, για την ολοκλήρωση του Μορέα, που έχει να κάνει με την περιμετρική της Καλαμάτας, τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, το προσεχές φθινόπωρο, όπως έχει ανακοινωθεί.

Ο δήμαρχος Μεγαλόπολης, Διονύσης Παπαδόπουλος, χαιρετίζοντας την εκδήλωση των εγκαινίων, υπογράμμισε ότι είναι μέρα χαράς για την τοπική κοινωνία και το λεκανοπέδιο Μεγαλόπολης, διότι περίμεναν πολλά χρόνια την ολοκλήρωση του δρόμου και τη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο. Συμπλήρωσε, δε, ότι αυτός ο δρόμος ανήκει σε όλον τον ελληνικό λαό και ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία, η οποία τον τελευταίο χρόνο έκανε ό,τι μπορούσε για να ολοκληρωθεί το έργο.

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου μίλησε για τα προβλήματα, τα οποία δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια που εκκρεμούσε η ολοκλήρωση της συνδετήριας οδού και του κόμβου Μεγαλόπολης και έκανε λόγο για κόστος δεκαετίας για την αγορά της Μεγαλόπολης. Ο κ. Τατούλης σημείωσε ότι ο οδικός άξονας και η παραχώρηση του Μορέα στηρίχτηκαν σε μία εμπνευσμένη πολιτική, που ήθελε σύνδεση της Αθήνας με την Τρίπολη, την Καλαμάτα και τη Σπάρτη, σε γρήγορο χρόνο και ευχαρίστησε τον «πρωτεργάτη του μοντέλου», όπως είπε, πρώην υπουργό, Γιώργο Σουφλιά, ο οποίος ξεκίνησε το μοντέλο των παραχωρήσεων, και όλους τους τότε βουλευτές, που στήριξαν αυτό το μοντέλο, αλλά και τον τεχνικό κόσμο της χώρας. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου αντιτάχθηκε στο κίνημα «Δεν πληρώνω», γιατί «αν περνούσε θα έφερνε περισσότερα βάρη στην κοινωνία μας».

«Καλώς την κι ας άργησε», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Παπαηλιού, ο οποίος τόνισε ότι ήταν αυτονόητη η κατασκευή του κόμβου και της συνδετήριας οδού, αλλά εν τοις πράγμασι αποδεικνύεται εδώ περίτρανα ότι «τα αυτονόητα δεν είναι πάντα αυτονόητα».

Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση του κόμβου και του οδικού άξονα, που είναι το προτελευταίο τμήμα ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Μορέας, παραδόθηκε πολύ νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία παράδοσής του, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2016.