Auto
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016 13:29

Nissan και Jaguar Land Rover στο «παιχνίδι» της αυτόνομης οδήγησης

Μία σουΐτα λειτουργιών ημιαυτόνομης οδήγησης παρουσίασε την Τετάρτη η Nissan Motor Co Ltd, τονίζοντας ότι προορίζονται να βοηθούν και όχι να αντικαθιστούν τους οδηγούς- λίγο καιρό μετά από μοιραίο δυστύχημα σε αυτοκίνητο της Tesla, ενώ είχε ενεργοποιημένο τον «αυτόματο πιλότο».

Μία σουΐτα λειτουργιών ημιαυτόνομης οδήγησης παρουσίασε την Τετάρτη η Nissan Motor Co Ltd, τονίζοντας ότι προορίζονται να βοηθούν και όχι να αντικαθιστούν τους οδηγούς- λίγο καιρό μετά από μοιραίο δυστύχημα σε αυτοκίνητο της Tesla, ενώ είχε ενεργοποιημένο τον «αυτόματο πιλότο».

Σύμφωνα με τη Nissan, το ProPilot μπορεί να οδηγήσει ένα όχημα σε αυτοκινητόδρομους μονής λωρίδας και να κινηθεί σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση. Το νέο αυτό χαρακτηριστικό θα εμφανιστεί πρώτα στο Serena, μίνι βαν που θα αρχίσει να πωλείται στην Ιαπωνία από τον επόμενο μήνα.

Η Nissan δεν προέβη σε σχόλια για το δυστύχημα του οχήματος της Tesla, ωστόσο ο Χιντεγιούκι Σακαμότο, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, δήλωσε πως είναι σημαντικό οι οδηγοί να μην υπερεκτιμούν τους σκοπούς και τις δυνατότητες των λειτουργιών αυτόματης οδήγησης. «Σκοπός τους είναι να υποστηρίζουν τους οδηγούς, και δεν προορίζονται για δυνατότητες αυτο-οδήγησης. Πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα» είπε χαρακτηριστικά.

Πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι ο οδηγός ενεργοποιεί το ProPilot, που κρατά το όχημα σε μια ορισμένη απόσταση από το όχημα που βρίσκεται μπροστά, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να ελέγχει το τιμόνι, το φρένο ή το γκάζι. Ωστόσο, όπως και στην περίπτωση της τεχνολογίας της Tesla, ο οδηγός πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι- και ενεργοποιείται συναγερμός εάν το αφήσει για πάνω από 4 δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχα, σειρά τεχνολογιών αυτόνομης κίνησης για αυτοκίνητα σε κάθε είδους επιφάνεια και έδαφος παρουσίασε και η Jaguar Land Rover. Το ερευνητικό πρόγραμμα Autonomous all-terrain driving, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει στόχο να καταστήσει το αυτόνομο όχημα «βιώσιμο» για χρήση και λειτουργία στο μεγαλύτερο δυνατό εύρος συνθηκών που μπορεί να συναντήσει στην πραγματική ζωή, εντός και εκτός δρόμου, υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Ο Τόνι Χάρπερ, επικεφαλής έρευνας της εταιρείας, είπε πως η έρευνα αυτή δεν έχει μόνο να κάνει με τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να οδηγεί τον εαυτό του σε έναν αυτοκινητόδρομο ή σε δύσκολες, εκτός δρόμου συνθήκες, αλλά με το να το βοηθά- αυτοοδηγούμενο ή όχι- να κινείται με ασφάλεια σε κάθε έδαφος ή συνθήκες. Οι ερευνητές της εταιρείας αναπτύσσουν τεχνολογίες αισθητήρων νέας γενιάς, που θα λειτουργούν ως «μάτια» του μελλοντικού αυτόνομου αυτοκινήτου, παρέχοντάς του τη δυνατότητα να «σκέφτεται» για λογαριασμό του, σχεδιάζοντας ακόμα και τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει. Επίσης, θα παρέχεται η δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, με την εταιρεία να επιδεικνύει δύο Range Rover Sports μέσω της τεχνολογίας DSRC (Dedicated Short Range Communications) για τη δημιουργία κονβόι.