Η Κίνα σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το περασμένο έτος, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Η Κίνα σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το περασμένο έτος, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Τα ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο έφτασαν τα 1.260.000 το 2015, ξεπερνώντας το ένα εκατομμύριο για πρώτη φορά. Ο εξοπλισμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσε επίσης αντίστοιχη αύξηση.
Επτά κράτη έχουν περάσει το 1% σε μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2015, συμπεριλαμβανομένης της Σουηδίας, της Δανίας, της Γαλλίας, της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, της Κίνας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η τιμή των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται κάθε χρόνο τα τελευταία δέκα έτη και αναμένεται να συνεχίσει αυτή την τάση, ενώ η διάρκεια ζωής της μπαταρίας έχει βελτιωθεί σημαντικά για να υποστηρίζει την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων. Η μέση αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσει τελικά τα 300 χιλιόμετρα.
Οι εκπομπές των οχημάτων είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες της κακής ποιότητας του αέρα στις μεγάλες πόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο, όπου το 31% των πιο επικίνδυνων μικροσωματιδίων προέρχεται από τα αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή, μόνο το 25% των κατοίκων στο Πεκίνο οδηγούν αυτοκίνητα.
Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί, καθώς τα εισοδήματα αυξάνονται και περισσότερα νοικοκυριά είναι σε θέση να αγοράσουν οχήματα. Αρκετές μεγάλες πόλεις έχουν θέσει περιορισμούς για την απόκτηση πινακίδων, προκειμένου να διαχειριστούν αυτή την αύξηση ζήτησης.
Για παράδειγμα, στο Πεκίνο υπάρχει μια ποσόστωση του αριθμού των πινακίδων που μπορούν να εκδίδονται κάθε χρόνο, καθώς και ένα όριο στον αριθμό των οχημάτων που μπορεί να είναι στο δρόμο καθημερινά, κρατώντας κατά μέσο όρο το ένα πέμπτο όλων των αυτοκινήτων εκτός δρόμων κάθε εβδομάδα. Τα μέτρα αυτά ωφελούν το περιβάλλον, αλλά είναι προβληματικά για όσους χρειάζονται το αυτοκίνητό τους κάθε ημέρα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να λύσουν αυτά τα προβλήματα, καθώς ευνοούνται από το κράτος για την απόκτηση πινακίδων σε σχέση με τα οχήματα ορυκτών καυσίμων. Η κυβέρνηση υπόσχεται επίσης επιδοτήσεις έως και 54.000 γιουάν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η συνεχιζόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, θα συνδράμει στη βελτίωση της τεχνολογίας μπαταριών, καθώς και στη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές οι εξελίξεις θα έχουν οφέλη τόσο για την παγκόσμια βιομηχανία όσο και για το περιβάλλον.