Περιβάλλον
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016 19:54

Η πτώση των τιμών και επενδύσεων πετρελαίου βλάπτει την ενεργειακή αποδοτικότητα

Η κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου επιδεινώνεται, με τις τιμές και επενδύσεις πετρελαίου να σημειώνουν πτώση και την προσφορά να αυξάνεται, κάτι που βλάπτει τις τάσεις της ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Η κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου επιδεινώνεται, με τις τιμές και επενδύσεις πετρελαίου να σημειώνουν πτώση και την προσφορά να αυξάνεται, κάτι που βλάπτει τις τάσεις της ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Η έκθεση του ΔΟΕ για το τρέχον περιβάλλον των τιμών του πετρελαίου δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα, με λεπτομέρειες για το πώς η αγορά δεν λειτουργεί βέλτιστα. Αν και η μείωση των επενδύσεων μπορεί να θεωρείται θετική από κάποιους, η προκύπτουσα αύξηση της ποσότητας πετρελαίου που παρέχει η Μέση Ανατολή έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στις παγκόσμιες τάσεις ενεργειακής απόδοσης.

Τα τελευταία στοιχεία από τον Οργανισμό δείχνουν ότι οι επενδύσεις στον τομέα του πετρελαίου μειώθηκαν το 2015, και ξανά το 2016, σηματοδοτώντας την πρώτη συνεχόμενη διετή πτώση της αγοράς εδώ και τρεις δεκαετίες. Επιπλέον, εάν οι τιμές παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, ο ΔΟΕ προβλέπει ότι είναι απίθανο η αγορά να ανακάμψει το 2017.

Η βιομηχανία πετρελαίου έκοψε τις δαπάνες της κατά περισσότερα από 300 δολάρια σε δύο χρόνια, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό περίπου 42% του συνολικού ποσού, με τη Βόρεια Αμερική να είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 50% της πτώσης.

Η προσφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, και έχει ξεπεράσει τώρα τα 31 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αντιπροσωπεύοντας το 35% των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου, το υψηλότερο επίπεδο από το 1975. Η αύξηση της παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ και το Ιράν, έχει βοηθηθεί από μια κάμψη της προσφοράς από τη Βόρεια Αμερική.

Ως αποτέλεσμα, οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και βενζίνης βλάπτουν τις τάσεις της ενεργειακής αποδοτικότητας ορισμένων χωρών, κυρίως στον τομέα των μεταφορών, όπου οι χαμηλές τιμές κάνουν τη χρήση πιο ρυπαρών αυτοκινήτων, όπως τα SUV, πιο οικονομική.