Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016 00:40

Concept από την Airbus για τη γερμανική πολεμική αεροπορία: Το μαχητικό αεροσκάφος του 2040

Σε εκδήλωση στο Μόναχο, η Airbus Defence and Space αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με το μελλοντικό αεροσκάφος κρούσης των δεκαετιών 2030-2040 που προορίζεται να αντικαταστήσει το Tornado.

Σε εκδήλωση στο Μόναχο, η Airbus Defence and Space αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με το μελλοντικό αεροσκάφος κρούσης των δεκαετιών 2030-2040 που προορίζεται να αντικαταστήσει το Tornado.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της Royal Aeronautical Society, oι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν δημοσιοποιήσει ένα «white paper» για ιδέες και προτάσεις όσον αφορά στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους, περιλαμβανομένου ενός αεροσκάφους νέας γενιάς, που προορίζεται να αντικαταστήσει το Tornado, το οποίο η Luftwaffe επιθυμεί να κρατήσει σε ενεργό υπηρεσία μέχρι το 2040.

Η πρόταση της Airbus για ένα FCAS (Future Combat Air System) περιλαμβάνει ένα δικινητήριο, με δύο ουρές, διθέσιο stealth αεροσκάφος, σύμφωνα με τον Αλμπέρτο Γκουτιέρες, επικεφαλής του προγράμματος Eurofighter (Airbus DS). Το δεύτερο μέλος του πληρώματος είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο concept αυτό, καθώς προορίζεται να λειτουργεί ως διοικητής/ χειριστής συνοδευτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (εξοπλισμένων/ μαχητικών η μη)- κάτι που θα σημαίνει ότι το μελλοντικό αυτό αεροσκάφος θα μπορεί να λειτουργεί και ως «ναυαρχίδα» ενός σμήνους με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα οποία θα ελέγχονται από αυτό. Ειδικότερα, η AirbusDS δεν το θεωρεί ένα «κανονικό» αεροσκάφος κρούσης, αλλά μέρος ενός «συστήματος συστημάτων», με το ίδιο να λειτουργεί ως μια επανδρωμένη πλατφόρμα κρούσης διασυνδεδεμένη και δικτυωμένη με μαχητικά Eurofighter, αεροσκάφη που θα λειτουργούν ως «υποζύγια», μεταφέροντας αυτά τις βόμβες και τους πυραύλους, ή – όπως προαναφέρθηκε- σμήνη μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Το όραμα αυτό της Airbus παραπέμπει στις αντίστοιχες προβλέψεις του Πενταγώνου στις ΗΠΑ, με αεροσκάφη να λειτουργούν ως «nodes δικτύωσης», ελέγχοντας σμήνη μη επανδρωμένων αεροσκαφών που θα είναι αυτά τα οποία θα μεταφέρουν τις βόμβες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Jane's, η εταιρεία αναμένει πως την περίοδο που αναμένεται να εισέλθει σε υπηρεσία το FCAS, οι τεχνολογίες μη επανδρωμένων σκαφών μάλλον δεν θα είναι επαρκώς προηγμένες για να επιτρέψουν πλήρως μη επανδρωμένες λύσεις- οπότε και η γερμανική κυβέρνηση αναζητά εναλλακτικές στο Tornado που θα αλληλοσυμπληρώνονται με το Eurofighter (καθώς θεωρείται πως αυτό δεν θα μπορούν drones να το κάνουν αξιόπιστα).