Το 2011, τότε που το «γεύμα της Ελλάδας με το Κατάρ συνεχιζόταν, αλλά χωρίς… Αστακό», καθώς ήδη από τον Οκτώβριο του 2010 το εμιράτο είχε αποσύρει το ενδιαφέρον του από τη φιλόδοξη τριπλή ενεργειακή επένδυση στη Δυτική Ελλάδα, το Reuters παρωδούσε τις επενδύσεις - φιάσκο στην Ελλάδα σε ένα ρεπορτάζ με τίτλο «Πώληση ακινήτων αλά ελληνικά». Το φιάσκο, καίτοι ιταλικής καταγωγής, ανθεί σε όλα τα περιβάλλοντα, γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]
Το 2011, τότε που το «γεύμα της Ελλάδας με το Κατάρ συνεχιζόταν, αλλά χωρίς… Αστακό», καθώς ήδη από τον Οκτώβριο του 2010 το εμιράτο είχε αποσύρει το ενδιαφέρον του από τη φιλόδοξη τριπλή ενεργειακή επένδυση στη Δυτική Ελλάδα, το Reuters παρωδούσε τις επενδύσεις - φιάσκο στην Ελλάδα σε ένα ρεπορτάζ με τίτλο «Πώληση ακινήτων αλά ελληνικά». Το φιάσκο, καίτοι ιταλικής καταγωγής, ανθεί σε όλα τα περιβάλλοντα.
Στο άθλημα διακρίνονται και άλλοι, ενίοτε μεγάλοι. Όχι, δεν αναφέρομαι στον αποκλεισμό με στιλ της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Γερμανίας, ο προπονητής της οποίας δεν έχει, ούτε στην ήττα, αμφιβολία. «Πιστεύω ότι παίξαμε καλύτερα από τον αντίπαλο. Βρεθήκαμε πίσω στο σκορ εξαιτίας μιας άτυχης στιγμής, αλλά νομίζω ότι παρ’ όλα αυτά παίξαμε εξαιρετικά... Ήμασταν καλύτεροι σε όλα, αλλά όχι στο αποτέλεσμα».
Κάτι ανάλογο έπαθαν οι Γερμανοί με την πώληση του υπερχρεωμένου περιφερειακού αεροδρομίου Χαν σε κινεζική εταιρεία. Είναι μεθοδικοί και στις επενδύσεις προσεκτικοί, αλλά ενίοτε το αποτέλεσμα καραδοκεί. Δεν πέρασε παρά ένας μήνας από τότε που ανακοινώθηκε, μετά βαΐων και κλάδων, η πώληση του αερολιμένα της Φραγκφούρτης στη Shanghai Yiqian Trading (SYT) και την περασμένη Τετάρτη αποκαλύφθηκε η «απάτη».
Διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις σε προθεσμίες πληρωμής για την αγορά οικοπέδων από την πλευρά της κινεζικής εταιρείας, που δεν είχε καταθέσει τα έγγραφα που απαιτούνται για την έγκριση της αγοράς των ποσοστών, ενώ αμφισβητείται και η γνησιότητα των κινεζικών τραπεζικών εγγράφων.
Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια. Ακόμη και μετά την πώληση, το αεροδρόμιο θα απολαμβάνει επιχορήγησης, αρκεί να καλύπτει ο αγοραστής τουλάχιστον το 50% του συνολικού επενδυτικού κόστους.
Η πρωθυπουργός της Ρηνανίας - Παλατινάτου (σ.σ.: το 82,5% του αεροδρομίου ανήκει στο κρατίδιο) δήλωσε ότι η κινεζική εταιρεία «είναι ξεκάθαρο πια πως είχε εγκληματικές προθέσεις». Για εγκληματικές προθέσεις δεν ξέρω, αλλά ένα πρόβλημα με τις θέσεις το έχει. Στη διεύθυνση που δηλώνει ως έδρα βρίσκεται μόνο... ένα κατάστημα ελαστικών.