Εντός του 2018 αναμένεται η ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Αίγιο, ενώ το 2022 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Αίγιο – Πάτρα, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας κατά τη διάρκεια ομιλίας στο συνέδριο με θέμα «Χρηματοδότηση και Ελληνική Επιχειρηματικότητα».
Εντός του 2018 αναμένεται η ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Αίγιο, ενώ το 2022 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Αίγιο – Πάτρα, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας κατά τη διάρκεια ομιλίας στο συνέδριο με θέμα «Χρηματοδότηση και Ελληνική Επιχειρηματικότητα».
Ο διευθύνων σύμβουλος επισήμανε πως όλα τα έργα γίνονται με διπλή ηλεκτροκινoύμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σύγχρονη σηματοδότηση/ τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες, ενώ τόνισε ότι «προχωρούν με ταχυτάτους ρυθμούς, καθώς έχουν ξεμπλοκάρει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και αναμένεται να περαιωθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων».
Όπως είπε ο ίδιος, στόχος είναι η χώρα να γίνει ένα διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο για την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη που θα μεταφέρει εμπορεύματα κυρίως από την Ασία και τη Μέση Ανατολή. «Ο σιδηρόδρομος, σε συνδυασμό με ανάπλαση λιμανιών και οδικών αρτηριών και αεροδρομίων, μπορεί να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στη φιλόδοξη αυτή στοχοθεσία της χώρας» συμπλήρωσε.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, παρουσίασε τα τρία έργα που επιχειρεί να εντάξει η εταιρεία στο «πακέτο Γιούνκερ» και τα οποία πρέπει (με βάση τους κανονισμούς του συγκεκριμένου ταμείου) να υλοποιηθούν με μορφή ΣΔΙΤ, με συμμετοχή ιδιωτών στη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση.
Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, το πρώτο έργο που κατατέθηκε είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής, από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα και από το Κατάκολο μέχρι την Ολυμπία. To συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 850 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 600 εκατ. ευρώ αφορούν στο σιδηροδρομικό μέρος, τα 140 στο λιμενικό και τα 110 εκατομμύρια στο οδικό μέρος του ευρύτερου έργου.
Το δεύτερο έργο αποτελεί συνδυασμό εμπορευματικού και προαστιακού σιδηροδρόμου και αφορά την αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής από την Αλεξανδρούπολη ως το Ορμένιο, με παράλληλη αναβάθμιση του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό περί τα 276 εκατ. ευρώ.
Το τρίτο έργο που κατατέθηκε για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ, αφορά τη λειτουργική αναβάθμιση του λιμένα Λαυρίου, την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από το Κορωπί στο Λαύριο, και την αναβάθμιση της υφιστάμενης λεωφόρου από την Αττική Οδό (Μαρκόπουλο) στο λιμένα Λαυρίου σε αυτοκινητόδρομο.