Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, καθώς υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων. Η σύμβαση ψηφίστηκε επί της αρχής με 223 «ναι» και 25 «όχι».
Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, καθώς υπέρ ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων.
Το νομοσχέδιο καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ.
Η σύμβαση ψηφίστηκε επί της αρχής με 223 «ναι» και 25 «όχι», ενώ στην ονομαστική ψηφοφορία που προκάλεσε η Χρυσή Αυγή συμμετείχαν 248 βουλευτές.
Στην ονομαστική που ζήτησε το ΠΑΣΟΚ για το άρθρο 10Α, το οποίο αφορά τις μετατάξεις, 209 βουλευτές ψήφισαν «ναι» και 39 «όχι».
Νομοτεχνικές βελτιώσεις
Νωρίτερα το απόγευμα, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατέθεσε νομοτεχνικές βελτιώσεις στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Πρόκειται για «ένδειξη καλής θέλησης» της κυβέρνησης, υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για τα δημοσιεύματα που τον έφερναν να επιρρίπτει την ευθύνη για την εμπλοκή στο Μαξίμου.
«Καλώ την αίθουσα να αντισταθεί σ’ αυτή την αθλιότητα. Μην ανέχεστε αυτού του είδους την αγυρτεία και μην αφήνετε άλλου είδους συστήματα να καθορίζουν την πολιτική», είπε, δηλώνοντας ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τις αλλαγές που έγιναν και προσθέτοντας ότι οι αλλαγές έγιναν από το υπουργείο του και τη Γραμματεία της Κυβέρνησης.
Όσον αφορά τις νομοτεχνικές αλλαγές ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «θα κριθούν στην πράξη» και επανέλαβε ότι «σεβόμαστε τον παραχωρησιούχο και τη φίλη χώρα της Κίνας και δεν έχουμε αντίρρηση να εξαντλήσουμε όλη μας την καλή θέληση. Αποδείξαμε ότι πολιτικά αξιολογούμε ως πρώτιστη υποχρέωσή μας να υπάρξει η εμπιστοσύνη για να πάρει μπρος η αναπτυξιακή διαδικασία».
Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε ότι «η φασαρία, η αναταραχή που έγινε μετά την περίφημη επιστολή της COSCO οφείλω να σας βεβαιώσω ότι δεν είχε καμία ουσιώδη βάση. Δεν αποτελούν οι αλλαγές που έκανε η κυβέρνηση παραβίαση συμφωνημένων, της σύμβασης παραχώρησης ή κάτι άλλο. Ο παραχωρησιούχος ζητά εγγυήσεις υπερβολικής κάλυψης και γεννήθηκε μείζον ζήτημα χωρίς να χρειαζόταν να γεννηθεί».
Επέκρινε ακόμη «τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης» ότι έσπευσαν να αναδείξουν «θέμα αναξιοπιστίας της κυβέρνησης ή πονηριάς».
Θ. Δρίτσας: «Νομική υπερβολή» η επιστολή Cosco
Για «νομική υπερβολή» έκανε λόγο αναφερόμενος στην επιστολή της Cosco ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, κλείνοντας τη συζήτηση στην Ολομέλεια για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.
«Το περιεχόμενο, η ατζέντα, οι προοπτικές, οι δυνατότητες, το επίπεδο στρατηγικής κατεύθυνσης, θα αποτυπωθεί από το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε ότι «η αξιοπιστία της χώρας υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από την κυβέρνηση» καθώς -όπως είπε- «έχει σχεδιασμούς προοπτικής και όχι σχεδιασμούς κατανάλωσης».
Επιπλέον, άσκησε κριτική στη Δημοκρατική Συμπαράταξη η οποία κατέθεσε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για το άρθρο που αφορά στις εργασιακές σχέσεις.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, το συγκεκριμένο άρθρο αποτυπώνει την πολύμηνη προσπάθεια των εργαζομένων και της κυβέρνησης να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα. «Καταψηφίστε, αντί να βάλετε πλάτη, ώστε οι εργασιακές σχέσεις να είναι ασφαλείς και σταθερές», ανέφερε ο υπουργός.
naftemporiki.gr