Μία νέα οθόνη για κράνη πιλότων ελικοπτέρων, που θα μπορεί να τους βοηθά να εντοπίζουν έγκαιρα κινδύνους (πχ κακοκαιρία) αναπτύσσουν ερευνητές του TUM (Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μονάχου), η οποία επίσης θα τους επιτρέπει να έχουν καλή εικόνα ακόμα και όταν η ορατότητα είναι κανονικά μειωμένη: Οι πληροφορίες που απαιτούνται για αυτό παράγονται σε έναν υπολογιστή και εισάγονται στις AR (Augmented Reality) διόπτρες.
Μία νέα οθόνη για κράνη πιλότων ελικοπτέρων, που θα μπορεί να τους βοηθά να εντοπίζουν έγκαιρα κινδύνους (πχ κακοκαιρία) αναπτύσσουν ερευνητές του TUM (Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μονάχου), η οποία επίσης θα τους επιτρέπει να έχουν καλή εικόνα ακόμα και όταν η ορατότητα είναι κανονικά μειωμένη: Οι πληροφορίες που απαιτούνται για αυτό παράγονται σε έναν υπολογιστή και εισάγονται στις AR (Augmented Reality) διόπτρες.
Η νέα αυτή τεχνολογία είναι ακόμα σε ερευνητικό στάδιο, και έχει δοκιμαστεί μόνο σε εξομοιωτές πτήσης, ωστόσο θεωρείται πολλά υποσχόμενη. Στο πλαίσιο των «ενισχυμένων» οπτικών δεδομένων, προβάλλονται και χρήσιμες πληροφορίες, υπό τη μορφή πράσινων γραμμών που υποδεικνύουν το περίγραμμα κτηρίων και βουνών, ενώ κόκκινες γραμμές σημαδεύουν ανεμογεννήτριες, γερανούς και ιδιαίτερα ψηλά (και επικίνδυνα για την πτήση) κτήρια.
«Ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε την ασφάλεια για τους πιλότους χρησιμοποιώντας augmented reality» εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής, Φραντς Βίρτλερ. Μαζί με τους συναδέλφους του στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Ελικοπτέρων, έχουν δημιουργήσει λογισμικό που συνδυάζει πληροφορίες για το έδαφος με πληροφορίες από αισθητήρες που λαμβάνονται κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ιδιαίτερα χρήσιμο έχει αποδειχθεί το LIDAR (Light Detection and Ranging).
Η επεξεργασία όλων των δεδομένων γίνεται στο σκάφος και προβάλλεται άμεσα στη διάφανη οθόνη, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, φοριέται στο κεφάλι. Αυτό επιτρέπει στον πιλότο όχι μόνο να βλέπει αυτά που θα έβλεπε με τα μάτια του, αλλά επίσης και τα ψηφιακά δημιουργηθέντα περιγράμματα του τοπίου και των πιθανών εμποδίων. Επιπρόσθετα, δεδομένα σχετικά με την πτήση, όπως η ταχύτητα, το ύψος, η θέση και η πορεία προβάλλονται επίσης. Επιπλέον, ένα σύστημα head tracking διασφαλίζει πως οι προβολές προσαρμόζονται στο οπτικό πεδίο του πιλότου- ανάλογα με το αν κοιτά μπροστά, κάτω ή έξω από το πιλοτήριο.
Όσον αφορά στο κατά πόσον όλες αυτές οι πληροφορίες είναι όντως χρήσιμες για τους πιλότους και δεν τους «φορτώνουν» απλά με πληροφορίες, οι ερευνητές του TUM πραγματοποίησαν μελέτη με 16 επαγγελματίες πιλότους, που δοκίμασαν την οθόνη σε πτήσεις εξομοιωτή. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε μέλη της American Helicopter Society στη Φλόριντα, και υποδεικνύουν ότι οι πιλότοι ωφελούνται πολύ, καθώς μπορούν να πετούν γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ακόμη θεώρησαν ότι οι πτήσεις ήταν λιγότερο απαιτητικές, τόσο σωματικά όσο και διανοητικά, ειδικά υπό συνθήκες πολύ χαμηλής ορατότητας (100-400 μέτρων).