Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2016 12:23

Πώς λειτουργεί το News Feed του Facebook

Μία σπάνια ματιά στο πώς αξιολογείται και προβάλλεται υλικό στο News Feed του επέτρεψε το Facebook, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για περισσότερη διαφάνεια όσον αφορά στη λειτουργία του, μετά την υπόθεση με τις κατηγορίες περί «πολιτικών κινήτρων» στην επιλογή των Trending Topics.

Μία σπάνια ματιά στο πώς αξιολογείται και προβάλλεται υλικό στο News Feed του επέτρεψε το Facebook, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για περισσότερη διαφάνεια όσον αφορά στη λειτουργία του, μετά την υπόθεση με τις κατηγορίες περί «πολιτικών κινήτρων» στην επιλογή των Trending Topics.

«Το News Feed είναι ένα σύστημα που είναι σχεδιασμένο και φτιαγμένο από ανθρώπους, αλλά οι άνθρωποι έχουν αξίες και οι αξίες αυτές αντικατοπτρίζονται στο πώς προβαίνουμε σε αποφάσεις σε τακτική βάση» είπε ο Άνταμ Μοσέρι, αντιπρόεδρος, product management για το News Feed, σε συνέντευξη Τύπου.

Κατά τον Μοσέρι, η βασική αρχή του News Feed είναι ότι δημοσιεύσεις από μέλη της οικογένειας και φίλους έχουν προτεραιότητα, και ακολουθεί το «πληροφοριακό» υλικό, που μπορεί να κυμαίνεται από ειδησεογραφικά κείμενα μέχρι συνταγές, και καθορίζεται από τα είδη των post στα οποία τείνει να κάνει κλικ ένα άτομο. Η κατηγορία του ψυχαγωγικού υλικού είναι η τρίτη προτεραιότητα, και παρομοίως βασίζεται σε παλαιότερες προτιμήσεις.

«Συνειδητοποιούμε ότι πρέπει να είμαστε όλο και πιο προσεκτικοί» όσον αφορά στην ενημέρωση για το πώς λειτουργεί το News Feed, είπε ο Μοσέρι.

Το News Feed λανσαρίστηκε το 2006, ως ένας τρόπος να βοηθούνται οι χρήστες να βλέπουν το υλικό που είναι σημαντικότερο για αυτούς από τους φίλους, την οικογένεια και τις σελίδες που ακολουθούν, Χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που ενημερώνει συνεχώς, μαζί με ανθρώπους editors, για να αποφασίζεται τι υλικό θα προβάλλεται στους χρήστες.

Σε σχετικό blog post της εταιρείας τονίζεται πως δεν ευνοούνται συγκεκριμένες πηγές ή ιδέες. Επίσης, η εταιρεία υπογράμμισε ότι σκοπός της είναι η καλύτερη εύρεση υλικού που οι χρήστες βρίσκουν ενδιαφέρον και η προβολή του ψηλότερα στο News Feed, καθώς και η απομάκρυνση παραπλανητικού «clickbait» υλικού.

Απαντώντας σε κατηγορίες ότι το Facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα δημιουργούν έναν χώρο στον οποίο οι χρήστες τελικά καταλήγουν να βλέπουν θέματα τα οποία συνάδουν με τις απόψεις τους, ο Μοσέρι είπε πως επιδιώκεται οι χρήστες να βοηθούνται να βρουν νέες σελίδες να ακολουθήσουν, που θα έδιναν ποικιλία στα feeds τους.