Auto
Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016 16:12

Honda Civic Type R: Μαχητικό σε όλα

Πρόκειται για μια πολύ ειδική έκδοση, την κορυφαία από πλευράς επιδόσεων, του μικρομεσαίου Civic,  που, έχει φανατικό κοινό. Ψαγμένο και πρόθυμο να εκταμιεύσει 48.000 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για την απόκτησή του, Κ.Π., με το νέο φορολογικό καθεστώς  (ήταν 60.000 με το προηγούμενο…). Με αεροδυναμική σχεδίαση εμπνευσμένη από το αγωνιστικό του WTCC, το Type R, στην παρούσα νέα μορφή του, είναι το ταχύτερο όλων των εποχών.

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Πρόκειται για μια πολύ ειδική έκδοση, την κορυφαία από πλευράς επιδόσεων, του μικρομεσαίου Civic,  που, έχει φανατικό κοινό. Ψαγμένο και πρόθυμο να εκταμιεύσει 48.000 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για την απόκτησή του, Κ.Π., με το νέο φορολογικό καθεστώς  (ήταν 60.000 με το προηγούμενο…). Με αεροδυναμική σχεδίαση εμπνευσμένη από το αγωνιστικό του WTCC, το Type R, στην παρούσα νέα μορφή του, είναι το ταχύτερο όλων των εποχών.

Και πώς να μην είναι, με 310 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. με ροπή 400Νm από τις 2.500 (20 ολόκληρα κιλά στο ρελαντί), «κόφτη» στις 7.000 σ.α.λ. και τελική 270 χλμ/ώρα; Επιταχύνεται, δε, από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Από πλευράς κατανάλωσης τα χαρτιά γράφουν 7,3 λτ/100 χλμ μέση, αλλά, ας  είμαστε ρεαλιστές, αν και ζητάει σημαντικά περισσότερο καύσιμο   …who cares; Εμείς αφήσαμε κατά μέρος τα «πεζά» και το στρίψαμε στα Μέγαρα, για να νιώσουμε τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.

Το 2λιτρο μοτέρ  βενζίνης, με μεταβλητό χρονισμό και ηλεκτρονικό έλεγχο  βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC), με προδιαγραφές ρύπων Euro6 (CO2 170 γμ/χλμ), συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων τεχνολογίας Earth Dreams της Honda,  με διαδρομές 40 χλστ στον επιλογέα για γρήγορες αλλαγές και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), ελικοειδές, για χρήση σε πίστα. Στα φρένα έχουμε θηριώδεις δίσκους με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo για αποτελεσματικές επιβραδύνσεις σε πιεστικές συνθήκες, με τροχούς 19 ιντσών και 35άρια ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, που, απαιτούν αλλαγή μεταξύ 5000-7000 χλμ και κοστίζουν περίπου 1000 ευρώ… Το μαχητικό ύφος συμπληρώνεται από  τις μεγάλης διαμέτρου τέσσερις εξατμίσεις.

Στην καμπίνα το σπορ σκηνικό είναι ανάλογο και ενδιαφέρον  με μπάκετ καθίσματα σε κόκκινο χρώμα από συνθετικό σουέντ. Βρίσκονται  τοποθετημένα πιο χαμηλά από τις απλές εκδόσεις και συγκρατούν το σώμα με τρόπο άριστο για να οδηγείς άνετα σε αγωνιστικούς ρυθμούς. Στο ταμπλό υπάρχει σύστημα πολλαπλών ενδείξεων (i-MID), το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες ειδικές για το ιαπωνικό μοντέλο, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει ο μετρητής της πλευρικής επιτάχυνσης G, η πίεση υπερπλήρωσης, η θερμοκρασία νερού, η πίεση λαδιού, όπως και χρονόμετρο! Το θέλεις στην πίστα γιατί εκεί «μετράς», κυριολεκτικά, από κάθε άποψη. Το Civic Type R είναι απολαυστικό σε όλα.  Έχεις το γκάζι όπου το επιθυμείς κάθε στιγμή, άφθονη ροπή, άφθονη ισχύ και αίσθηση τιμονιού χωρίς η υποβοήθηση να δίνει λάθος πληροφόρηση για το που ακριβώς βρίσκονται οι τροχοί.

Καθοριστικό ρόλο στο στήσιμο, είτε στην ευθεία είτε στις απότομες καμπές, παίζει η ανάρτηση, με αμορτισέρ αυτόματης μεταβολής φόρτισης  και Adaptive Damper System. Εξασφαλίζει απόλυτο κράτημα στο δρόμο, με τις λιγότερες δυνατές αρνητικές επιδράσεις των υψηλών ταχυτήτων και των απότομων επιταχύνσεων εν κινήσει, στο σύστημα διεύθυνσης. Το εισπράξαμε με το πρώτο και γι’ αυτό αισθανθήκαμε σιγουριά. Πέντε γύρους κάναμε και ήταν αρκετοί για να μας μείνει η ωραία ανάμνηση της πραγματικής οδήγησης έξω από τα ασφυκτικά όρια της καθημερινότητας, στους δρόμους της πόλης. Οι λίγοι που θα το επιλέξουν και οι ακόμη πιο απαιτητικοί που θα θελήσουν να πάρουν στα χέρια τους το πιο πλούσιο από πλευράς εξοπλισμού με GT Pack στα 51.000 ευρώ, θα έχουν συχνότερες δυνατές αναμνήσεις, στην πορεία, είναι βέβαιο…