Πολιτική
Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016 19:12

Έως 30/9 οι προσφορές για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης

Στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών για το αεροδρόμιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τις εννέα αλλαγές που, όπως είπε, πέτυχε η κυβέρνηση.

Στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών για το αεροδρόμιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τις εννέα αλλαγές που, όπως είπε, πέτυχε η κυβέρνηση.

Ωστόσο υπήρξε αντιπαράθεση όταν ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε στα έργα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός για την Κρήτη και εκτίμησε ότι θα καθυστερήσουν. «Σας βλέπω με δάκρυα στα μάτια και με πόνο ψυχής γιατί εμείς κάνουμε στην πατρίδα σας τον δρόμο της Μεσσαράς που εσείς δεν μπορέσατε να κάνετε επί 50 χρόνια», του απάντησε ο κ. Σπίρτζης.

«Το Νοέμβριο συμπληρώνονται αισίως 13 χρόνια από τότε που ανακοινώθηκε επίσημα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι. Σε αυτά τα χρόνια, το αεροδρόμιο στο Καστέλι το έχουν εξαγγείλει τρεις πρωθυπουργοί, ενώ χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις προεκλογικές συγκεντρώσεις τους στο Ηράκλειο. Ο σημερινός πρωθυπουργός όμως είναι αυτός που πραγματικά θα το κατασκευάσει και θα το παραδώσει στο λαό της Κρήτης», είπε ο κ. Σπίρτζης και ανακοίνωσε τις εννέα αλλαγές που πέτυχε για το αεροδρόμιο Καστελίου με τις οποίες, όπως υποστήριξε, «μπαίνουν καθαροί κανόνες για όλους και καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου»:

1) Αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Αερολιμένα το οποίο θα κυμαίνεται σε ποσοστό από 45% έως 55% του μετοχικού κεφαλαίου.

2) Αύξηση της βαρύτητας του κριτηρίου της αιτούμενης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου προκειμένου να επιβραβευτούν οι διαγωνιζόμενοι που ζητούν την μικρότερη οικονομική συνεισφορά του Δημοσίου στο Έργο.

3) Αύξηση της βαρύτητας της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζομένων.

4) Ριζική τροποποίηση του τρόπου επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού με ουσιαστική συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν.

5) Παρεμβάσεις στα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία του διαγωνισμού (καθορισμός συγκεκριμένων υψηλών προδιαγραφών για βιοκλιματικό κτίριο του Αεροσταθμού κατά ΚΕΝΑΚ, θέσπιση ελάχιστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Αερολιμένα κλπ) που αυξάνουν το ελάχιστο επίπεδο αποδοχής των Τεχνικών προσφορών.

6) Παρεμβάσεις στη προμήθεια και εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων και εξοπλισμού για την παροχή των αεροναυτιλιακών υπηρεσιών του Αεροδρόμιου.

7) Παρεμβάσεις σε θέματα που αυξάνουν την κοινωνική αποδοχή του Έργου, με αύξηση του ανταποδοτικού τέλους προς την Αυτοδιοίκηση στο ύψος του 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του Αερολιμένα.

8) Εδραίωση της συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του Αερολιμένα με την προσθήκη ρύθμισης στην Σύμβαση Παραχώρησης, ώστε οι μετοχές που κατέχει το Δημόσιο στην Εταιρεία να είναι αναπαλλοτρίωτες και να μη δύνανται να μεταβιβασθούν ή επιβαρυνθούν για όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης.

9) Ευελιξία μεταβίβασης μετοχών του Παραχωρησιούχου σε διάφορα επενδυτικά κεφάλαια, κεφάλαια επενδύσεων σε υποδομές, συνταξιοδοτικά κεφάλαια, ή/και ασφαλιστικές εταιρείες.

naftemporiki.gr