Οι σουηδικές αρχές ξεκίνησαν τη λειτουργία ενός πιλοτικού ηλεκτρικού δρόμου μήκους δύο χιλιομέτρων στην περιοχή Σαντβίκεν, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να συνδέονται σε ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό των τρόλεϊ.
Οι σουηδικές αρχές ξεκίνησαν τη λειτουργία ενός πιλοτικού ηλεκτρικού δρόμου μήκους δύο χιλιομέτρων στην περιοχή Σαντβίκεν, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να συνδέονται σε ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό των τρόλεϊ.
Η Σουηδία είναι μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που δοκιμάζουν ηλεκτρική ενέργεια σε δημόσιους δρόμους για τις λεγόμενες βαριές μεταφορές. Η κίνηση αυτή μπορεί να φέρει την χώρα πιο κοντά στο στόχο της απεξάρτησης του στόλου αυτοκινήτων από τα ορυκτά καύσιμα έως το 2030.
Το ηλεκτρικό σύστημα επιτρέπει σε φορτηγά να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στους κανονικούς δρόμους λειτουργούν ως υβριδικά οχήματα. Στον ηλεκτρικό δρόμο, τα φορτηγά τροφοδοτούνται από έναν παντογράφο που συνδέεται με εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια. Αυτό επιτρέπει στα φορτηγά να λειτουργούν μόνο με καθαρή ενέργεια, αλλά και να αποφεύγουν την συχνή επαναφόρτιση. Η εταιρεία Scania προμηθεύει τα υβριδικά οχήματα, τα οποία κινούνται επίσης με βιοκαύσιμα.
«Οι ηλεκτρικοί δρόμοι θα μας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στις μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα, και έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για έναν τρόπο ανάπτυξης περιβαλλοντικά φιλικών και «έξυπνων» μεταφορών στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της Σουηδικής Διοίκησης Μεταφορών, Λένα Έρικσον.
Η δοκιμή θα συνεχιστεί μέχρι το 2018 και θα επιτρέψει στις σουηδικές αρχές να διαπιστώσουν πώς λειτουργεί η τεχνολογία υπό πραγματικές συνθήκες. Η Scania και η Siemens, η οποία ανέπτυξε την τεχνολογία, θα συνεισφέρουν επίσης στη χρηματοδότηση. Η Siemens μάλιστα ετοιμάζει ένα αντίστοιχο έργο στην Καλιφόρνια σε συνεργασία με την Volvo.