Σε εξέλιξη είναι από το απόγευμα συνεδρίαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, προκειμένου να αποφασίσουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων τους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μετά την επιστολή με επιπλέον διευκρινίσεις, που απέστειλε προς τους εκπροσώπους των συνδικάτων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας.
Σε εξέλιξη είναι από το απόγευμα συνεδρίαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, προκειμένου να αποφασίσουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων τους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μετά την επιστολή με επιπλέον διευκρινίσεις, που απέστειλε προς τους εκπροσώπους των συνδικάτων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας.
Αντιπροσωπεία των υπαλλήλων λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) που συναντήθηκε το μεσημέρι με τον υπουργό Ναυτιλίας, έθεσε στον κ. Δρίτσα μια σειρά ζητημάτων που έχουν σχέση με το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, τις μετατάξεις υπαλλήλων αλλά και όρων της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δεσμεύτηκε ότι θα τους αποστείλει επιστολή μέχρι αργά το απόγευμα, κάτι το οποίο έγινε.
Σύμφωνα με πληροφορίες στις συναντήσεις που είχε όλο αυτό το χρονικό διάστημα ο υπουργός με εκπροσώπους των εργαζομένων των δύο οργανισμών, έχει διευκρινιστεί ότι ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού διατηρείται σε ισχύ και ότι τυχόν αντικατάστασή του, μπορεί να γίνει μόνο με τις ισχύουσες διατάξεις και την κείμενη εργατική νομοθεσία του 1876/60 που ισχύει για τις ανώνυμες εταιρείες.
Αναφορικά με το αίτημα της ΟΜΥΛΕ να αντικατασταθεί η λέξη «κατάργηση» στο γενικό κανονισμό εργασίας έχει εκφραστεί η βούληση να υπάρξει επιπλέον διευκρίνιση στην αιτιολογική έκθεση όταν η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ πάει προς κύρωση στη βουλή.
Για το θέμα των μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου που μπορεί να θελήσουν εργαζόμενοι των δύο οργανισμών, εκφράζεται η θέληση να έρθει σύντομα τροπολογία στη Βουλή και στην οποία θα ορίζονται όροι και προϋποθέσεις που θα απαιτούνται στην περίπτωση που κάποιοι εργαζόμενοι των δύο οργανισμών επιθυμούν να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Ωστόσο σε αυτό το θέμα οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ και του ΟΛΘ φέρεται να θέτουν θέμα διατήρησης του μισθολογικού δικαιώματός τους που έχουν αυτή τη στιγμή στους δύο οργανισμούς.
Όπως πάντως τόνιζαν πηγές από το υπ. Ναυτιλίας ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς είναι ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο και λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και δεν μπορεί να συμβαδίσει με τους μισθούς στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
Για το θέμα το διευκρινίσεων που ζήτησαν οι εργαζόμενοι στους όρους 1 και 2 της επιτροπής ανταγωνισμού φέρεται να τονίστηκε στη σημερινή συνάντηση με το υπουργό ότι η Cosco δεν θα μπορεί να επιβάλει όρους αποκλειστικότητας σε δικούς της πελάτες αλλά να παρέχει τις υπηρεσίες της σε οποιανδήποτε. Επίσης τα ισχύοντα τιμολόγια στον ΟΛΠ θα διατηρηθούν για υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης εγχώριου φορτίου στην προβλήτα Ι μέχρι τις 31/12/2017 με δυνατότητα αναγγελίας τυχόν αυξήσεων προ του 2ου εξαμήνου του 2017.
Σημειώνεται ότι η επιτροπή ανταγωνισμού έδωσε την Τετάρτη το «πράσινο φως» προκειμένου να προχωρήσει η πώληση του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, κρίνοντας ότι η παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού είναι συμβατή με το δίκαιο περί ανταγωνισμού.
Η σύμβαση παραχώρησης πιθανόν να κατατεθεί την Παρασκευή ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα συζητηθεί στην ολομέλεια της Βουλής την επόμενη εβδομάδα.
Όταν η σύμβαση παραχώρησης ψηφισθεί από την ελληνική βουλή, αμέσως μετά θα κληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η κινεζική Cosco να καταβάλει το τίμημα για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ. Έπειτα αναμένεται να υπάρξει και νέα συνεδρίαση των μετόχων του οργανισμού όπου η Cosco αναμένεται να προχωρήσει σε εκ νέου σε αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου.