Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016 00:53

Η Rolls Royce παρουσιάζει την πρόοδό της προς την κατεύθυνση της ρομποτικής ναυτιλίας

Ένα paper σχετικά με το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι έρευνές της πάνω στον τομέα των μη επανδρωμένων πλοίων δημοσίευσε η Advanced Autonomous Waterborne Applications Initiative (AAWA) της Rolls Royce, παράλληλα με τις παρουσιάσεις της στο Autonomous Ship Technology Symposium 2016 στο Άμστερνταμ.

Ένα paper σχετικά με το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι έρευνές της πάνω στον τομέα των μη επανδρωμένων πλοίων δημοσίευσε η Advanced Autonomous Waterborne Applications Initiative (AAWA) της Rolls Royce, παράλληλα με τις παρουσιάσεις της στο Autonomous Ship Technology Symposium 2016 στο Άμστερνταμ.

Μιλώντας στο συμπόσιο, ο Όσκαρ Λέβαντερ, αντιπρόεδρος Καινοτομίας (θαλάσσιος τομέας), εξέφρασε την πεποίθησή του ότι «αυτό θα συμβεί. Δεν είναι θέμα “αν”, είναι θέμα “πότε”. Η τεχνολογία που χρειάζεται για να κάνουμε πραγματικότητα τα τηλεκατευθυνόμενα και αυτόνομα πλοία υπάρχει.

Το πρόγραμμα AAWA δοκιμάζει αισθητήρες σε ένα εύρος επιχειρησιακών και κλιματικών συνθηκών στη Φινλανδία και έχει δημιουργήσει ένα εξομοιωμένο σύστημα ελέγχου αυτόνομου πλοίου που επιτρέπει την εξερεύνηση της “συμπεριφοράς” του πλήρους συστήματος επικοινωνίας. Θα δούμε ένα τηλεκατευθυνόμενο πλοίο σε εμπορική χρήση μέχρι το τέλος της δεκαετίας».

Το «whitepaper» της AAWA εξετάζει την έρευνα που έχει γίνει μέχρι τώρα πάνω στην επιχειρησιακή και επιχειρηματική χρησιμότητα των εφαρμογών αυτονομίας, καθώς και τις προεκτάσεις του σχεδιασμού και της χρήσης τηλεκατευθυνόμενων πλοίων σε θέματα ασφαλείας, τις νομικές διαστάσεις του θέματος και τη διαθεσιμότητα δικτύων προμηθευτών που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα την τεχνολογία των πλοίων αυτών.

Στο whitepaper συμμετέχουν ειδικοί από κάποια από τα κορυφαία πανεπιστήμια της Φινλανδίας, αλλά και στελέχη από εταιρείες του χώρου, όπως η Rolls Royce, η Brighthouse NAPA, η Deltamarin, η DNV GL και η Inmarsat.

Το όλο project έχει τη στήριξη πλοιοκτητών και διαχειριστών, με δοκιμές αισθητήρων να είναι σε εξέλιξη στο 65 μέτρων «Stella» της Finferries. Επίσης, στις μελέτες συνδράμει και η ESL Shipping Ltd.