Η ιαπωνική βιομηχανία Nissan αναπτύσσει το πρώτο σύστημα πρόωσης κυψελών καυσίμου του κόσμου που θα χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη για την παραγωγή ηλεκτρισμού σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ιαπωνική βιομηχανία Nissan αναπτύσσει το πρώτο σύστημα πρόωσης κυψελών καυσίμου του κόσμου που θα χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη για την παραγωγή ηλεκτρισμού σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η κυψέλη καυσίμου στερεών οξειδίων χρησιμοποιεί πολλαπλά καύσιμα συμπεριλαμβανομένης της αιθανόλης και του φυσικού αερίου, τα οποία αντιδρούν με το οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το σύστημα, το οποίο θα χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη που θα αποθηκεύεται στο όχημα, θα παρέχει αυτονομία 600 χιλιομέτρων, ισοδύναμη με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Όπως με τα συμβατικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή κάποια οχήματα κυψελών καυσίμου, η τεχνολογία θα είναι απολύτως αθόρυβη και θα επιτρέπει έντονη επιτάχυνση, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αν και το όχημα εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, οι εκπομπές εξισορροπούνται κατά τη διαδικασία της καλλιέργειας βιομάζας για την παραγωγή της βιοαιθανόλης, με αποτέλεσμα ένα ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Η βιοαιθανόλη θα παράγεται κυρίως από ζαχαροκάλαμο και καλαμπόκι, σε διάφορα σημεία στη Βόρεια και Νότια Αμερική. Η καλλιέργειά τους δεν απαιτεί εξεζητημένες υποδομές και μπορεί να βοηθήσει οικονομικά αναπτυσσόμενες περιοχές.
Η Nissan, που από το Δεκέμβριο του 2010 διαθέτει στην αγορά ηλεκτρικό μοντέλο, δήλωσε ότι το κόστος λειτουργίας ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, περίπου το ίδιο με εκείνο των σημερινών ηλεκτρικών οχημάτων. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το νέο όχημα θα χρειάζεται ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα για να ανεφοδιαστεί με καύσιμα.