Πολιτική
Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016 12:02

Βουλή: Διαξιφισμοί Χρ. Σπίρτζη – Κ. Χατζηδάκη για τον ΟΑΣΑ

Φωτογραφίες που δείχνουν ότι στον ΟΑΣΑ καταμετρούσαν τα εισιτήρια με το… κιλό κατάθεσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Κωστή Χατζηδάκη.

Φωτογραφίες που δείχνουν ότι στον ΟΑΣΑ καταμετρούσαν τα εισιτήρια με το… κιλό κατάθεσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Κωστή Χατζηδάκη. Ο υπουργός τόνισε ότι οι αποθήκες των εταιρειών του ΟΑΣΑ στερούνται σύγχρονων συστημάτων logistics και μηχανογραφημένου συστήματος διακίνησης των προϊόντων κομίστρου με σκοπό να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία καταμέτρηση εισιτηρίων και πολλές φορές ο ΟΑΣΑ αποδεχόταν επιστροφή προϊόντων κομίστρου (ρολά από το Μετρό) από τους φορείς του μετρημένα σε κιλά. Η συνολική ζημία του Δημοσίου, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν πάνω από 30 εκατ. ευρώ.

Ο Χρ. Σπίρτζης κατέθεσε μία κούτα με έγγραφα και φωτογραφίες που δείχνουν πως λειτουργούσε έως το 2015 ο όμιλος ΟΑΣΑ και επεσήμανε ότι «συνολικά επιβαρύνθηκε με 18 εκατ. ευρώ το χρόνο από την προεκλογική τιμολογιακή πολιτική της Ν.Δ., με ένα έλλειμμα 103 εκατ. ευρώ αξιοπιστίας προς τους προμηθευτές του ομίλου (ΟΣΥ) και με απαιτήσεις 113 εκατ. ευρώ από τα υπουργεία για τα έτη 2011 – 2014. Στη συνέχεια ακολουθούν και άλλες “δράσεις” επιδείνωσης του ελλείμματος του ΟΑΣΑ καθώς και “δράσεις” απώλειας σημαντικών εσόδων  και αξιοπιστίας για τον Οργανισμό».

«Τα πράγματα με τις αστικές εταιρείες της Αθήνας δεν εξελίσσονται καθόλου καλά», είπε από την πλευρά του ο Κ. Χατζηδάκης. «Είναι τα οικονομικά στοιχεία που χειροτερεύουν συνεχώς. Τα έσοδα του ΟΑΣΑ μειώθηκαν 18% και το λειτουργικό έλλειμμα του ΟΑΣΑ είναι 25 εκατ. το 2015 έναντι πλεονάσματος το 2014», ανέφερε για να προσθέσει: «Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε διάφορα κουβαρνταλίκια σάμπως να τα έκανε από την τσέπη του».

Ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι το έλλειμμα του ΟΑΣΑ είναι μειωμένο κατά 20 εκατ. ευρώ και ανακοίνωσε ότι:

- Έγιναν δράσεις εξοικονόμησης (ύψους 8,5 εκατ. ευρώ), που αφορούν κόστος προμηθειών μέσω ηλεκτρονικών διαγωνισμών, κόστος συμβάσεων παροχής υπηρεσίας μέσω δράσεων συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία για την φύλαξη των σταθμών και τέλος επιχειρησιακό κόστος με ενοποιήσεις κρίσιμων τμημάτων σε επίπεδο Ομίλου.

- Βρίσκεται σε εξέλιξη χειρισμός για την εξυπηρέτηση του συσσωρευμένου ελλείμματος του Ομίλου μέσω ενός μοντέλου συμψηφισμού των δαπανών του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιων, όπως ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, κτλ με τις γεγενημένες οφειλές των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την άσκηση κοινωνικών πολιτικών (ξεπερνούν τα 190 εκατ. ευρώ).

naftemporiki.gr