Στην ανάγκη να προστατευθεί το ελληνικό γιαούρτι, αλλά και να διασφαλιστεί ο Ευρωπαίος καταναλωτής από παραπλανητικές ετικέτες, στέκεται ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην ανάγκη να προστατευθεί το ελληνικό γιαούρτι, αλλά και να διασφαλιστεί ο Ευρωπαίος καταναλωτής από παραπλανητικές ετικέτες, στέκεται ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Όπως σημειώνει ο κ. Κεφαλογιάννης, ο καταναλωτής παγκοσμίως στην ετικέτα «ελληνικό γιαούρτι» αναγνωρίζει όχι μόνο τον τρόπο παρασκευής, αλλά και τη χώρα προέλευσης, την Ελλάδα.
Τέτοιες αποφάσεις, τονίζει ο κ. Κεφαλογιάννης, «προκαλούν στρεβλώσεις με σοβαρές συνέπειες και παραπλανούν τους καταναλωτές και γι’ αυτό η Επιτροπή πρέπει να αντιδράσει άμεσα».
«Η Τσεχία με πρόσφατο νομοθέτημά της επέτρεψε την κυκλοφορία γιαουρτιού με το χαρακτηρισμό “ελληνικό” στην αγορά της. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγήθηκε την αναγραφή της χώρας προέλευσης του συγκεκριμένου γιαουρτιού ώστε να μην υπάρχει παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Αυτή η εισήγηση της Επιτροπής έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους Έλληνες παραγωγούς και κτηνοτρόφους καθώς θεωρείται απολύτως ασαφής» σημειώνει ο κ. Κεφαλογιάννης.
«Η ορολογία ελληνικό γιαούρτι εκτός από την χρήση συγκεκριμένης αναλογίας τύπων γάλακτος και ειδικής κατεργασίας στράγγισης υποδηλώνει και την καταγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος από την Ελλάδα. Τέτοιες αποφάσεις όπως η προαναφερόμενη δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά», συμπληρώνει.
Τονίζει επιπλέον ότι σε αντίστοιχη διαμάχη στην Αγγλία το 2012, η αγγλική δικαιοσύνη απαγόρευσε σε εταιρεία που δεν εδρεύει στην Ελλάδα να παρασκευάζει γιαούρτι με τον προσδιορισμό «ελληνικό» για να μην παραπλανάται ο καταναλωτής.
Ο κ. Κεφαλογιάννης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «εάν θεωρεί πως η αποφυγή της παραπλάνησης των Ευρωπαίων πολιτών από την κατανάλωση ενός συγκεκριμένου διατροφικού προϊόντος όπως “το γιαούρτι” το οποίο συνοδεύεται με εθνικό επιθετικό προσδιορισμό, όπως το “ελληνικό” επιτυγχάνεται με την απλή αναγραφή της χώρας προέλευσης πάνω στη συσκευασία».