Κοινωνία
Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016 00:30

«Στόχος η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης το 2020»

Στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το μετρό το πρώτο εξάμηνο του 2020, επανέλαβε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας την Παρασκευή από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το μετρό το πρώτο εξάμηνο του 2020, επανέλαβε ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας την Παρασκευή από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι το κόστος του έργου αυξάνεται κατά 20% εξαιτίας των καθυστερήσεων, ενώ γνωστοποίησε ότι η τεχνική λύση που θα δοθεί για το Σταθμό Βενιζέλου (σ.σ. όπου έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες) δεν θα ξεπεράσει το 2% του συνολικού κόστους του έργου. Πάντως, διευκρίνισε ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα παραδοθεί αργότερα. 

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα εκπονήσει μελέτη ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, που θα λαμβάνει υπ’ όψιν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και μη.

Επενδύσεις 833 εκατ. ευρώ έως το 2050 χρειάζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Στο μεταξύ, την πεποίθηση ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει δεύτερης κατηγορίας αν τα κρηπιδώματα δεν αποκτήσουν μεγαλύτερο βάθος και δεν γίνουν επενδύσεις», εξέφρασε από το βήμα της ίδιας εκδήλωσης ο διευθυντής Μελετών και Κατασκευής Έργων της ΟΛΘ ΑΕ, Σάββας Σισμάνης.

Όπως εξήγησε, σήμερα τα πολύ μεγάλα πλοία δεν μπορούν να δέσουν στο λιμάνι καθώς έχουν βύθισμα 13 μέτρα, ενώ το λιμάνι δέχεται πλοία με βύθισμα έως 11 μέτρα. «Το αποτέλεσμα είναι να μην έρχονται, να πηγαίνουν πρώτα στον Πειραιά για να ξεφορτώσουν και επιστρέφουν μετά. Αυτό όμως έχει κόστος στη μεταφορά των αγαθών», είπε.

Επανέλαβε ότι τα κρηπιδώματα πρέπει να έχουν βάθος 16 μέτρα για να δέχονται μεγάλα πλοία, ενώ σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη επενδύσεων ύψους 833 εκατ. ευρώ έως το 2050, εκ των οποίων τα 309 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία.

Στο 1 εκατ. ευρώ το κόστος καθαρισμού του στρατοπέδου Γκόνου για τη μετατροπή του σε εμπορευματικό κέντρο

Το δίκτυο των εμπορευματικών σταθμών που προωθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Λάρισα παρουσίασε στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. Στη Θεσσαλονίκη θα γίνει στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», όπου ήδη συνεργεία καθαρίζουν τον χώρο, ο οποίος είναι γεμάτος από βλήματα, βόμβες, νάρκες και χειροβομβίδες.

«Συνεχίζουμε να καθαρίζουμε τον χώρο και το κόστος θα ανέλθει σχεδόν στο ένα εκατομμύριο ευρώ», είπε. Παρουσίασε τα σχέδια της εταιρείας για την ανάπλαση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης, όπου θα δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο και αναφέρθηκε στην κατασκευή Μουσείου Ολοκαυτώματος της Εβραϊκής Κοινότητας που σχεδιάζεται στον χώρο του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού. «Χάσαμε σχεδόν 1,5 χρόνο εξαιτίας της διαφωνίας που έχουμε με τον δήμο Θεσσαλονίκης σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς, αλλά συνεχίζουμε τη προσπάθεια», κατέληξε.