Περιβάλλον
Πέμπτη, 09 Ιουνίου 2016 20:01

Νορβηγία: Ο στόχος μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μετακινήθηκε για το 2030

Το κοινοβούλιο της Νορβηγίας αποφάσισε να μεταφέρει το στόχο επίτευξης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα από το 2050 στο 2030. Πρόκειται για την τελευταία και ίσως σημαντικότερη περιβαλλοντική κίνηση της πετρελαιοπαραγωγού χώρας, η οποία έχει επίσης δεσμευτεί για μηδενική αποψίλωση δασών και έχει εκφράσει πρόθεση να απαγορεύσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Το κοινοβούλιο της Νορβηγίας αποφάσισε να μεταφέρει το στόχο επίτευξης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα από το 2050 στο 2030. Πρόκειται για την τελευταία και ίσως σημαντικότερη περιβαλλοντική κίνηση της πετρελαιοπαραγωγού χώρας, η οποία έχει επίσης δεσμευτεί για μηδενική αποψίλωση δασών και έχει εκφράσει πρόθεση να απαγορεύσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Η χώρα είχε ήδη από το 2008 θέσει τον στόχο για το 2030, αλλά τον άλλαξε για το 2050, μετά από την αποτυχία επίτευξης συμφωνίας για το κλίμα κατά τη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών στην Κοπεγχάγη το 2009. Η Νορβηγία προχώρησε άμεσα στην επανεξέταση του στόχου των μηδενικών εκπομπών μετά την ιστορική συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Παρίσι τον περασμένο Δεκέμβριο, από τους εκπροσώπους σχεδόν 200 χωρών του πλανήτη.

«Η κίνησή μας πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για τα υπόλοιπα κράτη», δήλωσε ο Λαρς Χάλτμπρεκεν, πρόεδρος των Φίλων της Γης Νορβηγίας, στο πρακτορείο Reuters. «Υπάρχει ένα μεγάλο κενό που πρέπει να καλυφθεί ώστε να επιτευχθούν οι νέοι στόχοι θερμοκρασίας και χρειαζόμαστε πιο εντατικές προσπάθειες από όλους», πρόσθεσε.

Το 2015 οι εκπομπές της Νορβηγίας αυξήθηκαν κατά 1,5 τοις εκατό, στους 53,9 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα.

Η Νορβηγία παράγει ήδη περισσότερο από το 95 τοις εκατό της ηλεκτρικής της ενέργειας από την υδροηλεκτρική ενέργεια, έτσι υπάρχει μικρό περιθώριο για περαιτέρω περικοπές στον τομέα της ενέργειας. Ο στόχος των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου μπορεί να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, όπως η αγορά πίστωσης άνθρακα από το εξωτερικό και η εισαγωγή περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων.