Το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, τα εργασιακά, αλλά και θέματα του υπουργείου Παιδείας τέθηκαν επί τάπητος στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής τη Δευτέρα.
Το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, τα εργασιακά, αλλά και θέματα του υπουργείου Παιδείας τέθηκαν επί τάπητος στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής τη Δευτέρα.
Συγκεκριμένα, η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας αρμόδια για την Κοινωνική Αλληλεγγύη Θεανώ Φωτίου παρουσίασε τους άξονες και το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
Η πρώτη φάση υλοποίησης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης αρχίζει τον επόμενο μήνα, τον Ιούλιο 2016, και αφορά 30 Δήμους της χώρας. Όπως επισημάνθηκε, η επιλογή των Δήμων έγινε με αντικειμενικά κριτήρια και στη βάση δέσμης κρίσιμων κοινωνικοδημογραφικών δεικτών, ιδίως των ποσοστών ανεργίας.
Για τον εμπλουτισμό της πρώτης φάσης του Κ.Ε.Α., το ΚΥΣΚΟΙΠ αποφάσισε δύο επιπλέον υποστηρικτικές δράσεις. Στην κατεύθυνση αυτή και για την περαιτέρω ενίσχυση των δικαιούχων του Κ.Ε.Α. στους 30 Δήμους:
Το Κ.Ε.Α., ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της φτώχειας, των ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού, θα καλύψει όλες τις περιοχές της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2017.
Παράλληλα με την πρώτη φάση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, σε όσους δήμους δεν εντάχθηκαν σε αυτό στην πρώτη φάση, το ΚΥΣΚΟΙΠ ενέκρινε τη συνέχιση της υλοποίησης του Προγράμματος για την Αντιμετώπιση της Ανθρωπιστικής Κρίσης έως και τις 31.12.2016.
Σχεδιασμός για αναβάθμιση πλαισίου εργασιακών σχέσεων - αδήλωτη εργασία
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος ανέπτυξε τον σχεδιασμό για την αναμόρφωση και αναβάθμιση του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων, καθώς και την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
Στόχος, όπως είπε, είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου πλαισίου που θα ανταποκρίνεται στα υψηλά πρότυπα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, με αξιοποίηση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών. Εγγύηση, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, για την πορεία των σχετικών διαβουλεύσεων είναι η παρουσία τόσο της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) όσο και η παρακολούθηση των διαπραγματεύσεων από την Επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EMPL).
Δέσμευση της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων και η προστασία υφιστάμενων κοινωνικών κατακτήσεων κορυφαίας σημασίας.
Σε αυτήν την κατεύθυνση ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαίωσε το ΚΥΣΚΟΙΠ πως δεν υφίσταται και δεν θα υπάρξει οποιοδήποτε ζήτημα αλλαγής σε ό,τι αφορά το 13ο και το 14ο μισθό, καθώς κάτι τέτοιο ούτε προβλέπεται από τη Συμφωνία του Ιουλίου 2015 ούτε έχει τεθεί από τους θεσμούς. Μάλιστα, στην ανακοίνωση της κυβέρνησης, τονίζεται ότι, έπειτα από τη σχετική διάψευση του ΣΕΒ, είναι προφανές ότι η όλη συζήτηση υποκινείται από δόλιες σκοπιμότητες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, σημαντικό βήμα για την προστασία του δικαιώματος στην εργασία είναι και η καταπολέμηση στης αδήλωτης εργασίας, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της συνολικής παραβατικότητας στην αγορά εργασίας. Η αδήλωτη εργασία υπονομεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων και στερεί κρίσιμους πόρους από τα δημόσια οικονομικά και το Ασφαλιστικό Σύστημα.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου, όπως τονίστηκε, εκπονείται ολοκληρωμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός με αξιοποίηση τεχνικής βοήθειας από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας. Κεντρική θέση στο σχεδιασμό έχει η αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, η επαρκής στελέχωσή τους και η υποστήριξη του ρόλου τους.
Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα διαρκέσει 24 μήνες. Το πρώτο στάδιο ήδη είναι σε εξέλιξη και μετά την ολοκλήρωσή του τον Σεπτέμβριο 2016 θα υιοθετηθεί το αναλυτικό σχέδιο δράσης.
Σε ό,τι αφορά θέματα παιδείας, ο υπουργός Νίκος Φίλης ανέλυσε τους βασικούς στόχους του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, καθώς και τη στρατηγική για την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων ενόψει της σχολικής χρονιάς 2016-2017.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, για το σχολικό έτος 2016-2017 το σύνθημα είναι «καμία ώρα χαμένη». Στόχος είναι τα σχολεία να είναι στελεχωμένα, χωρίς κενά, με όλα τα βιβλία διαθέσιμα, από την πρώτη ημέρα της χρονιάς. Η ανταπόκριση στις ανάγκες των δασκάλων και καθηγητών, των μαθητών, αλλά και των οικογενειών τους, είναι το κριτήριο επιτυχίας για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά, τονίστηκε.
Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει για την υποστήριξη της ενισχυτικής διδασκαλίας με ποιοτικές υπηρεσίες προς όλους τους μαθητές, χωρίς αποκλεισμούς, καθώς και στην παροχή των απαραίτητων υλικών και ανθρώπινων πόρων για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ και την πραγματοποίηση των προγραμμάτων ειδικής αγωγής από υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικό προσωπικό.