Οι αρχές του Παρισίου ανακοίνωσαν σχέδια για την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των μοντέλων αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1997 στο κέντρο της πόλης, πλην Σαββάτου και Κυριακής.
Οι αρχές του Παρισίου ανακοίνωσαν σχέδια για την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των μοντέλων αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1997 στο κέντρο της πόλης, πλην Σαββάτου και Κυριακής.
Η απόφαση αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αιθαλομίχλης στη γαλλική πρωτεύουσα. Ενώ τα παλαιότερα οχήματα αντιπροσωπεύουν μόλις το 10% του στόλου οχημάτων της πόλης, είναι υπεύθυνα για σχεδόν τις μισές επιβλαβείς εκπομπές στο Παρίσι.
Παρά τις εκτεταμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, το Παρίσι παραμένει μία από τις πόλεις της Ευρώπης με την υψηλότερη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Για να καταπολεμήσει το πρόβλημα νέφους, ο δήμος έχει ήδη θεσπίσει ημέρες χωρίς αυτοκίνητο, έχει απαγορεύσει την διέλευση μηχανοκινήτων οχημάτων από μερικές δημοφιλείς λεωφόρους, και έχει λάβει μέτρα για τη δραστική μείωση του αριθμού αυτοκινήτων στους δρόμους.
Από την 1η Ιουλίου, όλα τα αυτοκίνητα που έχουν εγγραφεί πριν από το 1997, καθώς και όλες οι μοτοσικλέτες που έχουν εγγραφεί πριν από το 2000, θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης. Η απαγόρευση ισχύει και για τους κατόχους συλλεκτικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα παλαιότερα οχήματα στο Παρίσι το Σαββατοκύριακο.
Η απαγόρευση πιθανότατα θα επηρεάσει δυσανάλογα τους κατοίκους χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι δε διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια για την αγορά σύγχρονων οχημάτων. Η πόλη έχει αφιερώσει επίσης πόρους για την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων και μιας αντίστοιχης νέας υπηρεσίας για ηλεκτρικά σκούτερ.