Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 01 Ιουνίου 2016 00:33

Ρωσικό ενδιαφέρον για το φουτουριστικό σύστημα μεταφοράς Hyperloop

Έτοιμη για την εφαρμογή και υλοποίηση έργων υποδομών στις μεταφορές φουτουριστικού χαρακτήρα, όπως το φιλόδοξο Hyperloop που προτείνει ο Αμερικανός επιχειρηματίας Έλον Μασκ, είναι η Ρωσία, σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ.

Έτοιμη για την εφαρμογή και υλοποίηση έργων υποδομών στις μεταφορές φουτουριστικού χαρακτήρα, όπως το φιλόδοξο Hyperloop που προτείνει ο Αμερικανός επιχειρηματίας Έλον Μασκ, είναι η Ρωσία, σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ.

«Πιθανώς η Ρωσία να είναι πιο έτοιμη από οποιαδήποτε άλλη χώρα για την εφαρμογή αυτού του προγράμματος» είπε ο υπουργός κατά τη σύνοδο Ρωσίας- ASEAN στο Σότσι την Παρασκευή, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων TASS.

«Όσον αφορά στο Hyperloop, παρόμοια έργα γίνονται εδώ και πολύ καιρό. Περιμένουμε βήματα σε αυτή την κατεύθυνση; Επί της αρχής, ναι, και η στρατηγική μας στις μεταφορές το 2030 αντικατοπτρίζει τη χρήση νέων εξελίξεων στη σφαίρα των μεταφορών, περιλαμβανομένων νέων μέσων μεταφοράς» είπε ο Ρώσος υπουργός.

Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο, η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, RZD, διερευνά την επιλογή υπερταχέων τρένων Hyperloop για μεταφορά φορτίων, με ειδικούς της εταιρείας να έχουν συστήσει ομάδα εργασίας με ειδικούς της Hyperloop One για την περαιτέρω μελέτη αυτής της τεχνολογίας.

Η όλη ιδέα έχει προταθεί από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, και πάνω σε αυτήν δραστηριοποιείται το venture fund Caspian VC Partners, του Ρώσου επιχειρηματία Ζιγιαντίν Μαγκομέντοφ. Σύμφωνα με το ρωσικό RBC, το πρώτο τμήμα αυτού του συστήματος, αν υλοποιηθεί, θα συνδέει λιμάνια στη Βαλτική με τερματικά στη Μόσχα, ενώ θα μπορούσε να ακολουθήσει σύνδεση Μόσχας- Αγίας Πετρούπολης. Το κόστος αυτού του εγχειρήματος, δήλωσε στο RBC ο Ανατόλι Ζάιτσεφ, επικεφαλής του Κέντρου Ανάπτυξης Καινοτομίας στους Σιδηροδρόμους της Αγίας Πετρούπολης, θα έφτανε τα 12 με 13 δισ. δολάρια.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα ομάδα 30 ερευνητών του ΜΙΤ παρουσίασε στη Βοστόνη μία «άκατο» (pod) σχεδιασμένη έτσι ώστε να αιωρείται και να κινείται σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Η άκατος του ΜΙΤ χρησιμοποιεί μαγνήτες για να αιωρείται πάνω από τις γραμμές αλουμινίου, μειώνοντας πολύ την τριβή.

Ακόμη, λίγο νωρίτερα, είχε προβεί σε δοκιμή της δικής της πρότασης η Hyperloop One, που δοκίμασε επιτυχώς ένα δικό της pod, κινούμενο με ηλεκτρομαγνήτες, το οποίο μπόρεσε να πιάσει ταχύτητα 160 χλμ/ ώρα σε τεστ στη Νεβάδα.