Με στόχο να μεταφέρει την τέχνη στους δρόμους της πόλης, ενισχύοντας τη συμμετοχή του κοινού και ανοίγοντας διάλογο πάνω σε σημαντικά ζητήματα των καιρών μας, διεθνής αστική υπαίθρια φωτογραφική έκθεση (UPHO) με έργα Ευρωπαίων δημιουργών, μεταξύ των οποίων ο Στρατής Βογιατζής, που εκπροσωπεί την Ελλάδα, πραγματοποιείται στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Με στόχο να μεταφέρει την τέχνη στους δρόμους της πόλης, ενισχύοντας τη συμμετοχή του κοινού και ανοίγοντας διάλογο πάνω σε σημαντικά ζητήματα των καιρών μας, διεθνής αστική υπαίθρια φωτογραφική έκθεση (UPHO) με έργα Ευρωπαίων δημιουργών, μεταξύ των οποίων ο Στρατής Βογιατζής, που εκπροσωπεί την Ελλάδα, πραγματοποιείται στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Η έκθεση λαμβάνει χώρα στα πλαίσια του προγράμματος «Ταυτότητες σε κίνηση» «(Identity flows»), το οποίο απλώνεται στη Μεσόγειο, και θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Ιουνίου. Στη συνέχεια, θα ταξιδέψει σε διάφορες πόλεις της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένης και της Θεσσαλονίκης.
Επιλεγμένοι από μια διεθνή επιτροπή
Αφού επιλέχθηκαν, αρχικά, από μια διεθνή επιτροπή, οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες προσκλήθηκαν από το Ίδρυμα Oρεστιάδη (Fοndazione Orestiadi) στην πόλη Gibellina της Σικελίας και, αργότερα, εργάστηκαν για την υλοποίηση του έργου τους, καταδεικνύοντας διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στο θέμα της ταυτότητας, από την οικογένεια, τη θρησκεία και τη μετανάστευση, μέχρι το φύλλο και τη διαφορετικότητα.
Οι επτά δημιουργοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι οι Στρατής Βογιατζής, Angelica Dass, Simone Sapienza, Zamir Suleymanov, Claudio Beorchia, Federica Bardelli and Alex Piacentini. Την επιμέλεια του Φεστιβάλ έχει ο διεθνούς φήμης καλλιτέχνης Αndrian Paci. Επίσης, αναγνωρισμένοι εικαστικοί από την Ευρώπη θα πλαισιώσουν το έργο των επτά δημιουργών.
«Μια ευκαιρία προς μια κουρασμένη Ευρώπη, να αναστήσει το ταριχευμένο πνεύμα της»
Το έργο του Στρατή Βογιατζή εκτίθεται στην πλατεία θεάτρου «Θερβάντες» και αποτελείται από πορτρέτα και ημερολόγια προσφύγων στη Λαμπεντούζα και τη Χίο, οι οποίες είναι πόρτες εισόδων των μεταναστών προς την Ευρώπη. Στόχος του καλλιτέχνη είναι να επανασυνθέσει την προσωπική ταυτότητα του καθενός, μέσα από τα πρόσωπα, αλλά και τα γραπτά τους, να τους δώσει βήμα να καταθέσουν τη μαρτύρια τους απέναντι στην επίσημη μαρτυρία των μίντια, η οποία αφανίζει την ατομικότητα και κατατάσσει βίαια τον καθένα από αυτούς σε ένα απρόσωπο και αδιάφορο σύνολο προσφύγων.
Όπως ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Καθημερινά, ακούμε για θανάτους, για μετακινήσεις πληθυσμών, χωρίς ποτέ να μαθαίνουμε τα ονόματα αυτών των ανθρώπων, την ιστορία τους, τους φόβους και τα όνειρά τους. Οι άνθρωποι αυτοί υπόκεινται σε έναν διαρκή εκφυλισμό της ταυτότητας και της προσωπικότητάς τους, καθώς καταπατούνται βάναυσα τα δικαιώματά τους και αφαιρούνται οι θεμελιώδεις ανθρώπινες ιδιότητές τους, ώστε, σταδιακά, να αρχίζουν να λογίζονται ως νούμερα.
Η προσφυγική κρίση είναι, στις μέρες μας, το μείζον ζήτημα που αντιμετωπίζει μια διασπασμένη και φοβισμένη Ευρώπη. Οι πρόσφυγες δεν είναι μια απειλή, αλλά μια ευκαιρία προς μια κουρασμένη Ευρώπη, να αναστήσει το ταριχευμένο πνεύμα της, δημιουργώντας γέφυρες ετερότητας, ανανεώνοντας το γερασμένο δυναμικό της, μέσα από μια αφήγηση που θα ενσωματώνει το διαφορετικό ως μοναδική δύναμη εμπλουτισμού του όμοιου. Είναι μια ευκαιρία, επίσης, να βρει τον χαμένο της ανθρωπισμό, αφυπνίζοντας μια συνείδηση που μοιάζει, στις μέρες μας, να είναι ολότελα υποταγμένη στους νόμους της αγοράς, και να επανασυστήσει έναν νέον ουμανισμό, που θα προκύψει μέσα από την ανάγκη να συναντήσεις τον Άλλον και να υπερασπιστείς τον αδύναμο».
Με πολλές πολιτιστικές δράσεις
Μαζί με άλλες πολιτιστικές δράσεις που θα λάβουν χώρα στις γειτονιές των Lagunillas, Cruz Verde and El Ejido της Μάλαγα, θα εκτεθούν περισσότερες από 40 φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους. Το Φεστιβάλ έχει την υποστήριξη του Δημοτικής αρχής της Μάλαγα και το τμήμα πολιτισμού του Πανεπιστημίου της Μάλαγα και συνεργασίες με τη Λα Τέρμικα, το Ισπανο - Μαροκινό Κέντρο Επιστημών, τη συλλογικότητα Interventores, τον χώρο πολιτισμού Cienfuegos, τη σχολή φωτογραφίας Αpertura και τη σχολή αρχιτεκτονικής της Μάλαγα.
naftemporiki.gr