Πολύ πειστικά και κοστολογημένα θα πρέπει να είναι τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης για να «περάσει» από τους θεσμούς τη νέα πρότασή του για τα τέλη κυκλοφορίας, γράφει ο Θάνος Τσίρος.
του Θάνου Τσίρου
Πολύ πειστικά και κοστολογημένα θα πρέπει να είναι τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης για να «περάσει» από τους θεσμούς τη νέα πρότασή του για τα τέλη κυκλοφορίας.
Ο κ. Αλεξιάδης ζήτησε να μειωθούν τα τέλη κατά 50% και η διαφορά να καλυφθεί στους οδηγούς που κάνουν συχνή χρήση του οχήματός τους μέσα από τη νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης των καυσίμων.
Τι λένε επί της πρότασης οι αριθμοί; Το 50% των τελών κυκλοφορίας αντιστοιχεί σε περίπου 530 εκατ. ευρώ. Για να αντλήσεις 530 εκατ. ευρώ από τα καύσιμα, η τιμή τόσο της αμόλυβδης όσο και του πετρελαίου κίνησης θα πρέπει να αυξηθεί πάνω από 20% που σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος της αμόλυβδης θα πρέπει να αναρριχηθεί πάνω από τα 820 ευρώ στα 1.000 λίτρα.
Αν αυτή η αύξηση συνδυαστεί και με ανατίμηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου, ένα λίτρο βενζίνης θα κοστίζει πλέον πάνω από 1,7-1,8 ευρώ με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την τελική κατανάλωση.
Θα δεχτούν οι θεσμοί να χαθούν τα «ζεστά» λεφτά των τελών κυκλοφορίας και να αναληφθεί τέτοιο δημοσιονομικό ρίσκο; Ο χρόνος θα δείξει…