Auto
Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016 13:46

Volkswagen: Τετρακίνητη σιγουριά όγδοης γενιάς

Οι νέες τετρακίνητες εκδόσεις του Passat 8ης γενιάς έρχονται να υπερτονίσουν τους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Μάλιστα, το νέο Passat είναι το μοναδικό αυτοκίνητο (sedan ή station-wagon) που διαθέτει τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα χαμηλού κυβισμού. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρεται και με τον κινητήρα 1.4 TSI 150PS, ο οποίος διαθέτει σύστημα ACT (με απενεργοποίηση κυλίνδρων).

Οι νέες τετρακίνητες εκδόσεις του Passat 8ης γενιάς έρχονται να υπερτονίσουν τους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Μάλιστα, το νέο Passat είναι το μοναδικό αυτοκίνητο (sedan ή station-wagon) που διαθέτει τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα χαμηλού κυβισμού. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρεται και με τον κινητήρα 1.4 TSI 150PS, ο οποίος διαθέτει σύστημα ACT (με απενεργοποίηση κυλίνδρων).

Το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION χρησιμοποιεί ένα πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς. Ενεργοποιείται ακόμη και πριν κάποιος τροχός ολισθήσει μέσω της προηγμένης λειτουργίας Pre-Condition Control (πρότερος έλεγχος των εκάστοτε συνθηκών οδήγησης). Αυτό εξαλείφει σχεδόν εξ ολοκλήρου κάθε απώλεια πρόσφυσης. Υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον εμπρός άξονα και έτσι εξοικονομείται καύσιμο. Εάν κριθεί απαραίτητο, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής κίνησης μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα.

Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα 4MOTION παραμένει ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης, καθώς ο πίσω άξονας είναι πάντα διαθέσιμος και ενεργοποιείται άμεσα σε οποιαδήποτε τάση ολίσθησης ή σε έντονες πλευρικές επιταχύνσεις κατά την γρήγορη οδήγηση. Εκτός από τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex που κατανέμει τη ροπή κατά τον διαμήκη άξονα, δύο συστήματα EDL (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού), δηλαδή ένα σε κάθε άξονα, κατανέμουν τη ροπή στους τροχούς (εγκάρσια). Έτσι, εάν ένας τροχός αρχίσει να ολισθαίνει μεταφέρουν τη ροπή κίνησης στον απέναντι τροχό, μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Τα νέα Passat 4MOTION είναι επίσης εξοπλισμένα με το νέο σύστημα XDS+ και στους δύο άξονες, το οποίο κατά τη διάρκεια γρήγορης στροφής επιβραδύνει τους εσωτερικούς τροχούς που τείνουν να ολισθήσουν, εξαλείφοντας την υποστροφή ή υπερστροφή, και προσφέροντας έτσι μεγάλη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα.