Το πρωτότυπο μιας διαδραστικής φορητής συσκευής, ονόματι Cubimorph, που μπορεί να αλλάζει σχήμα βάσει των προτιμήσεων του χρήστη, παρουσιάζεται στο διεθνές φόρουμ για ερευνητές ρομποτικής ICRA 2016 στη Στοκχόλμη (16-21 Μαΐου).
Το πρωτότυπο μιας διαδραστικής φορητής συσκευής, ονόματι Cubimorph, που μπορεί να αλλάζει σχήμα βάσει των προτιμήσεων του χρήστη, παρουσιάζεται στο διεθνές φόρουμ για ερευνητές ρομποτικής ICRA 2016 στη Στοκχόλμη (16-21 Μαΐου).
Τη σχετική έρευνα πραγματοποίησαν η Αν Ρουντό, του University of Bristol, και ερευνητές των πανεπιστημίων Purdue, Lancaster και Sussex. Γενικά μιλώντας, το ενδιαφέρον για αρθρωτές διαδραστικές συσκευές στον τομέα της αλληλεπίδρασης ανθρώπων- υπολογιστών (HCI-human-computer interaction) είναι ιδιαίτερα αυξημένο, αλλά μέχρι τώρα οι υπάρχουσες συσκευές ήταν κυρίως οθόνες που διπλώνονται, και δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις.
Το Cubimorph είναι μια αρθρωτή συσκευή που φέρει οθόνες αφής σε καθένα από τα έξι τμήματά της, και που χρησιμοποιεί ειδικό μηχανισμό για να μπορεί να αλλάζει σχήμα στο χέρι του χρήστη: Ένα παράδειγμα είναι ένα smartphone το οποίο θα μπορεί να μεταμορφώνεται σε κονσόλα όταν ο χρήστης παίζει ένα παιχνίδι.
Η συσκευή αυτή, που μοιάζει με μια δομή/αλυσίδα από κύβους, αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση του οράματος της «προγραμματιζόμενης ύλης», όπου οι συσκευές θα μπορούν να αλλάζουν σχήμα για να προσαρμοστούν στις διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των χρηστών.
«Το Cubimorph είναι το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση μιας πραγματικά αρθρωτής διαδραστικής συσκευής. Πολλή δουλειά χρειάζεται ακόμα να γίνει για να φτάσουν αυτές οι συσκευές στα χέρια των τελικών χρηστών, αλλά ελπίζουμε η δουλειά μας να προκαλέσει συζητήσεις μεταξύ των κοινοτήτων HCI και ρομποτικής, για να υπάρξει αμοιβαίο όφελος» αναφέρει η Ρουντό.