Με την ταινία «Julieta», που έκανε πρεμιέρα χθες το βράδυ στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, ο σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στον «κόσμο των γυναικών», που,για μία ακόμη φορά, πλημμυρίζει από χρώματα.
Με την ταινία «Julieta», που έκανε πρεμιέρα χθες το βράδυ στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, ο σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στον «κόσμο των γυναικών», που,για μία ακόμη φορά, πλημμυρίζει από χρώματα.
Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν η Έμα Σουάρες, υποδυόμενη μια ηλικιωμένη γυναίκα, και η Αντριάνα Ουγκάρτε που ενσαρκώνει τον νεότερο εαυτό της, αφηγείται την ιστορία μιας μητέρας, καθηγήτριας ελληνικών και παθιασμένης με τη μυθολογία, που βυθίζεται στην κατάθλιψη, αφού η κόρη της εξαφανίζεται, ενώ δεν θέλει πολλές επαφές με εκείνη. Ο λατρεμένος της σύζυγός , Χοάν, τον οποίο υποδύεται ο Ντανιέλ Γκράο, έχει ήδη αποβιώσει. Ήταν ψαράς και χάθηκε κατά τη διάρκεια καταιγίδας.
«Νομίζω ότι έφθασα σε ένα μέρος - ένα μέρος που δεν θα εγκαταλείψω ποτέ στο σύνολό του, το οποίο είναι το σύμπαν των γυναικών, ο κόσμος των γυναικών» δήλωσε ο Ισπανός δημιουργός, ο οποίος έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στις Κάννες, για την ταινία «Όλα για τη μητέρα μου» (All about my mother), το 1999.
Ο 66άχρονος σκηνοθέτης είχε να κάνει μια ταινία με επίκεντρο τις γυναίκες από την εποχή του «Γύρνα πίσω» (Volver), πριν από δέκα χρόνια. Στην «Julieta», εξερευνά ένα επίσης αγαπημένο του θέμα, τη μητρότητα.
«Έχω γυρίσει πολλές ταινίες σχετικά με τις μητέρες, αλλά πιστεύω ότι αυτή η μητέρα, εάν τη συγκρίνεις με άλλες μητέρες, είναι η πιο ευάλωτη» υπογράμμισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
«Εάν τη συγκρίνουμε με όλες τις μητέρες στις ταινίες μου, οι οποίες είναι όλες τους ισχυρές γυναίκες, που έχουν την ικανότητα να παλεύουν ενάντια σε εκείνο που μοιάζει υπεράνθρωπο, μετέτρεψα την ίδια τη Julieta σε θύμα των απωλειών της» πρόσθεσε ο διάσημος σκηνοθέτης.
Πρόκειται για την 20η ταινία του Αλμοδόβαρ, η οποία σφύζει - όπως οι προηγούμενες - από χρώματα, κόκκινο, πορτοκαλί και μπλε.
«Είμαι παιδί του έγχρωμου φιλμ. Οι πρώτες ταινίες, που θυμάμαι ως παιδί, ήταν τεκνικολόρ, πολύ φωτεινές, με τα χρώματα να έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους. Οι ταινίες μου μπορούν να γίνουν κάτι σαν μπαρόκ και, φυσικά, είμαι παιδί της δεκαετίας του 1960. Όλο αυτό οδήγησε σε μια υπερβολική χρήση του χρώματος» εξήγησε.
Για την εμπλοκή του στα Panama Papers
Ο σκηνοθέτης μίλησε για την εμπλοκή του στα Panama Papers, λέγοντας ότι το όνομα το δικό του και του αδελφού του είναι από τα μικρότερης σημασίας ονόματα στη λίστα.
Στα έγγραφα που διέρρευσαν, δεκάδες άτομα σε ολόκληρο τον κόσμο εμφανίζονται να βρίσκονται σε offshore, που είχαν ανοιχτεί με τη βοήθεια της παναμέζικης Mossack Fonseca.
«Το όνομά μου και το όνομα του αδελφού μου είναι από τα μικρότερης σημασίας ονόματα στα Panama Papers.Εάν μιλούσαμε για ταινία, δεν θα ήμασταν ούτε κομπάρσοι. Ο ισπανικός Τύπος μάς έδωσε πρωταγωνιστικό ρόλο. Υπάρχουν τόσα πολλά ονόματα, που δεν έχουν καν ερευνηθεί» τόνισε ο Αλμοδόβαρ.
Σύμφωνα με την ισπανική ηλεκτρονική εφημερίδα El Confidencial, η οποία δημοσίευσε μέρος των εγγράφων, οι Αλμοδόβαρ είχαν δικαιώματα αντιπροσώπευσης σε εταιρεία, που είχε την έδρα της στις βρετανικές Παρθένες Νήσους, το 1991. Ωστόσο, από τα έγγραφα, δεν προκύπτει σαφώς αν αυτή η εταιρία διέθετε κεφάλαιο.
Ο Αγκουστίν είπε πως ο αδελφός του δεν γνώριζε για την ύπαρξη της εταιρίας «γιατί δεν ασχολείτο παρά με τη δημιουργική πλευρά». «Όμως την αφήσαμε να εκπνεύσει, γιατί δεν ταίριαζε με τον τρόπο, με τον οποίο δουλεύουμε» είχε προσθέσει, εκφράζοντας λύπη για τη ζημιά που προκλήθηκε στην εικόνα του αδελφού του, η οποία οφείλεται «στην έλλειψη εμπειρίας» του εκείνη την εποχή. Ο Αγκουστίν Αλμοδόβαρ διαβεβαίωσε ότι και οι δυο τους έχουν εκπληρώσει όλες τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.