Οι βρετανικές αρχές πραγματοποίησαν δοκιμές για τα 37 δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ στη χώρα, και όλα βρέθηκαν να εκπέμπουν σαφώς περισσότερα επιβλαβή αέρια υπό πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις επίσημες δοκιμές, όπου περνούσαν τα όρια ασφαλείας.
Οι βρετανικές αρχές πραγματοποίησαν δοκιμές για τα 37 δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ στη χώρα, και όλα βρέθηκαν να εκπέμπουν σαφώς περισσότερα επιβλαβή αέρια υπό πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις επίσημες δοκιμές, όπου περνούσαν τα όρια ασφαλείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίθετα με το σκάνδαλο Volkswagen, σε κανένα από τα αυτοκίνητα δε βρέθηκε μηχανισμός που να «εξαπατά» τις μετρήσεις των εκπομπών, και οι υπεύθυνοι των αυτοκινητοβιομηχανιών επισημαίνουν πως δεν υφίσταται καμία παράβαση, καθώς το πρότυπο της βιομηχανίας είναι οι δοκιμές σε εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.
Η έκθεση διαπίστωσε μια «αναπάντεχη διαφορά» στα επίπεδα εκπομπών, όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα των επικίνδυνων οξειδίων ρύπων του αζώτου να είναι κατά πολύ υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν.
Η Volkswagen συγκέντρωσε παγκόσμια κριτική το περασμένο έτος, όταν αποκαλύφθηκε ότι ο γερμανικός κολοσσός είχε εγκαταστήσει κρυφά λογισμικό που ανίχνευε όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν σε δοκιμή και προκαλούσε αυτόματα αλλαγή σε ένα χαμηλότερο επίπεδο εκπομπών.
Η Volkswagen έχει ήδη αρχίσει να δέχεται οικονομικές κυρώσεις και οι νέες αποκαλύψεις ενδεχομένως να εγείρουν αντίστοιχα αιτήματα για αποζημιώσεις.
Η φορολογία των αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βασίζεται στα επίπεδα των εκπομπών, με τα οχήματα χαμηλών εκπομπών να μη φορολογούνται καθόλου. Το σκάνδαλο επηρεάζει επίσης, όπως είναι λογικό, τη μεταπωλητική αξία όλων αυτών των οχημάτων.
Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέτασε τις κορυφαίες πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μεταξύ 2010 και 2015 και επέλεξε τα πιο δημοφιλή για τις δοκιμές του, προσπαθώντας να συμπεριλάβει όλες τις μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων.
Κάθε αυτοκίνητο ελέγχθηκε με κρύο και πλήρως θερμό κινητήρα. Τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 5, χρονολογίας από 1999 και μετά, είχαν κατά μέσο όρο εκπομπές 21% υψηλότερες από το όριο, όταν είχαν θερμό κινητήρα. Τα αυτοκίνητα της άλλης, νεότερης ομάδας κριτηρίων (Euro 6) είχαν ελαφρώς καλύτερες αποδόσεις, αλλά ήταν ακόμη πάνω από το όριο.
Τα αυτοκίνητα που εμφάνισαν υψηλότερες εκπομπές περιλαμβάνουν δημοφιλή μοντέλα από τις εταιρείες Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Rover, Mercedes, Nissan, Peugeot, Skoda, Opel (Vauxhall) και Volvo για τους κινητήρες Euro 5, και Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes, Mini, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Opel (Vauxhall) και Volkswagen για τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 6.