Πρόταση για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το 2025 ψήφισαν βουλευτές της ολλανδικής Κάτω Βουλής.
Πρόταση για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το 2025 ψήφισαν βουλευτές της ολλανδικής Κάτω Βουλής.
Αν και, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του βρετανικού Guardian, θα πρέπει να περάσει και από τη γερουσία για να θεωρηθεί νομικά δεσμευτική απόφαση, αποτελεί ένδειξη σχετικά με το χρονικό πλαίσιο και την κατεύθυνση προς την οποία μια μεγάλη, ανεπτυγμένη χώρα κινείται προκειμένου να παύσει τη χρήση μέσων μεταφοράς που μολύνουν το περιβάλλον, καθώς είναι η κοντινότερη ημερομηνία που έχει επιλεγεί μέχρι τώρα.
Η πρόταση υποβλήθηκε από το PvdA (Εργατικοί), μέλος του κυβερνητικού συνασπισμού, και αρχικά είχε σκοπό την ολική απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων- ωστόσο υπήρξαν αλλαγές, και σύμφωνα με το κείμενο που ψηφίστηκε, θα επιτραπεί να μείνουν σε χρήση, ωστόσο θα «καταβληθεί προσπάθεια αποτροπής» των πωλήσεων στο μέλλον, για να διασφαλιστεί πως στους ολλανδικούς δρόμους θα καθιερωθεί η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Στην πρόταση αντιτάχθηκε ο κυβερνητικός εταίρος, το κεντροδεξιό VVD, με τον επικεφαλής του, Χάλμπε Ζίτλστρα, να κάνει λόγο για «μη ρεαλιστικό πλάνο», καθώς υπάρχουν προβληματισμοί σχετικά με το αν ένας τέτοιος νόμος ερχόταν σε αντίθεση με τις υπάρχουσες συμφωνίες περί συγκεκριμένων στόχων όσον αφορά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2020. Κατά τον επικεφαλής του PvdA, Ντίντερικ Σάμσομ, η πρόταση είναι βιώσιμη, και δεν έρχεται σε αντίθεση με τη συμφωνία, η οποία ισχύει ως το 2023.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ολλανδία βρίσκονται αυτή τη στιγμή κάτω από το 10% του συνόλου.