Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη ότι «άνοιξε» την εφαρμογή Messenger σε developers για τη δημιουργία «chatbots», ευελπιστώντας ότι, εξομοιώνοντας συζητήσεις ένας προς ένα μεταξύ χρηστών και εταιρειών, θα επεκτείνει τις δυνατότητές του σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών και οι επιχειρηματικές συναλλαγές.
Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη ότι «άνοιξε» την εφαρμογή Messenger σε developers για τη δημιουργία «chatbots», ευελπιστώντας ότι, εξομοιώνοντας συζητήσεις ένας προς ένα μεταξύ χρηστών και εταιρειών, θα επεκτείνει τις δυνατότητές του σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών και οι επιχειρηματικές συναλλαγές.
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στο επίσημο blog του Facebeook, τα bots μπορούν να παρέχουν οτιδήποτε, από αυτοματοποιημένο συνδρομητικό υλικό όπως ενημερώσεις για τον καιρό και την κυκλοφορία, μέχρι ενημερώσεις για αποδείξεις αγορών και αποστολών παραγγελιών, αυτόματη αλληλεπίδραση με ανθρώπους που κάνουν παραγγελίες κ.α.
Το Facebook «ανοίγει» σε ενδιαφερόμενους developers την εφαρμογή, προκειμένου να μπορούν να φτιάξουν bots για το Messenger και να τα υποβάλλουν για εξέταση.
Επίσης, όπως ανακοινώθηκε από το Facebook, έχουν αναπτυχθεί επίσης ισχυρά εργαλεία αναζητήσεων, όπως plugins για ιστοσελίδες, usernames και Messenger Codes και μια εμφανής επιφάνεια αναζήτησης στο Messenger. Ακόμη, οι διαφημίσεις στο News Feed θα επιτρέπουν το άνοιγμα νέων threads στο Messenger, ενώ ένα νέο χαρακτηριστικό θα επιτρέπει την εμφάνιση μηνυμάτων που στέλνονται μέσω SMS στο Messenger, Ακόμη, η Wit.ai's Bot Engine θα επιτρέπει στους developers να φτιάχνουν πιο περίπλοκα bots, που θα μπορούν να ερμηνεύουν προθέσεις όπως αυτές προκύπτουν από «φυσική γλώσσα».
Τα chatbots είναι αυτοματοποιημένα προγράμματα που βοηθούν τους χρήστες να επικοινωνούν με επιχειρήσεις στο πλαίσιο διαδικασιών όπως οι online αγορές. Αν και υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια, έχουν γίνει πρόσφατα αντικείμενο έντονου ενδιαφέροντος, λόγω προόδου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και του machine learning, που τα καθιστά πιο «έξυπνα» και ικανά για περισσότερες εργασίες όσον αφορά στο customer service.
Γενικότερα το Facebook φαίνεται πως επιδιώκει να μετατρέψει το Messenger σε μια πλατφόρμα στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να στρέφονται για την επικοινωνία τους με τις επιχειρήσεις- κάτι που θα «απειλούσε» τα συμβατικά call centers.