Πολιτιστικά
Τετάρτη, 06 Απριλίου 2016 09:10

Τιμητική έκθεση για τον διεθνώς καταξιωμένο Παύλο

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος εικαστικός που διαμορφώνει τα γλυπτοζωγραφικά έργα του με κομμένες και πλεγμένες λωρίδες από πολύχρωμα χαρτιά διαφημιστικής αφίσας, ο Pavlos, τιμάται από τα Εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή», στο πλαίσιο των πολιτιστικών τους εκδηλώσεων.

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος εικαστικός που διαμορφώνει τα γλυπτοζωγραφικά έργα του με κομμένες και πλεγμένες λωρίδες από πολύχρωμα χαρτιά διαφημιστικής αφίσας, ο Pavlos, τιμάται από τα Εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή», στο πλαίσιο των πολιτιστικών τους εκδηλώσεων.

Από τις σπάνιες στην Ελλάδα, η σημαντική αυτή  αντιπροσωπευτική έκθεση με έργα του καταξιωμένου καλλιτέχνη Παύλου (Διονυσόπουλου), ο οποίος υπογράφει ως Pavlos, εγκαινιάζεται στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής, την Τετάρτη 6 Απριλίου, στις 8 το βράδυ, και θα διαρκέσει έως τις 17 Απριλίου.

Τη βραδιά των εγκαινίων, για το έργο και τη συμβολή του καλλιτέχνη στον χώρο της ελληνικής και διεθνούς πρωτοπορίας, θα μιλήσει η κριτικός και ιστορικός τέχνης Αθηνά Σχινά, η οποία επιμελείται την έκθεση.

Σημαίες, φύση και ενδύματα

Με όλα τα εκτιθέμενα έργα να προέρχονται από συλλέκτες, που είχαν την καλοσύνη να τα δανείσουν για τη συγκεκριμένη εκδήλωση, η έκθεση περιλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος από τις «σημαίες», την πρώτη σειρά που φιλοτέχνησε ο Pavlos, το 2000, για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, παρουσιάζονται  έργα του, που αφορούν στη φύση (φρούτα, ανοιξιάτικοι κάμποι και θαλασσινές βραδιές «φεγγαρόστρατες» στα κύματα) ή σε στοιχεία από τις ενδυματολογικές προτιμήσεις και συνήθειες της μεταπολεμικής αστικής τάξης (κοστούμια, γραβάτες).

Μαγικό ραβδί στα χέρια του

Γεννημένος το 1930, στα Φιλιατρά, ο Pavlos σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με τον Μόραλη, μεταβαίνοντας κατόπιν, με υποτροφία, στο Παρίσι, όπου γνώρισε τα σύγχρονα μεταπολεμικά ρεύματα εκείνης της περιόδου. Παράλληλα, ασχολήθηκε - και κατά τα διαστήματα που επέστρεφε στην Ελλάδα - με το θέατρο και τη διαφήμιση.

Η καλλιτεχνική του προσωπικότητα αναπτύχθηκε και αναδείχθηκε στο Παρίσι, όπου ήρθε σε επαφή με μια ομάδα καλλιτεχνών, τους νεορεαλιστές, και συνδέθηκε φιλικά μαζί τους. Άρχισε να χρησιμοποιεί το ψαλίδι και να κόβει περιοδικά σε λωρίδες, ώσπου, μια μέρα, στο μετρό του Παρισιού, ανακάλυψε τις αφίσες. Αυτές αποτέλεσαν κύριο υλικό για την καλλιτεχνική του έκφραση, αφού τις χρησιμοποίησε κόβοντάς τις σε ψιλές λωρίδες και σε μεγάλες ποσότητες. Αυτό το ευτελές υλικό, το χαρτί, έμελλε να γίνει μαγικό ραβδί στα χέρια του και να μεταμορφώνει αντικείμενα, δέντρα, πράγματα της καθημερινής ζωής.

Λόγω της ποιότητας και της πρωτοτυπίας των έργων του, επελέγη από τον διάσημο θεωρητικό Pierre Restany ως ένα σπουδαίο και ισάξιο εικαστικό μέλος του ευρωπαϊκού κινήματος του «Νέου Ρεαλισμού», το οποίο είχε διαμορφώσει ο ίδιος. Η ομάδα του περιλάμβανε τα πιο σημαντικά ονόματα των δημιουργών, που, καλλιτεχνικά, ήταν δραστήριοι κατά τις αρχές της δεκαετίας του ’60. Έτσι, ο Pierre Restany συγκρότησε μια μεγάλη και, ίσως, την τελευταία ιστορικά για την εποχή «αντίσταση» και, ταυτόχρονα, απάντηση της Γηραιάς Ηπείρου απέναντι στην ιδιαίτερα ακμαία και ταχύτατα διαδιδόμενη τότε αμερικανική pop - art.

Πληροφορίες

Ελληνογερμανική Αγωγή: Δημητρίου Παναγέα - Παλλήνη Αττικής, τηλ.: 210 8176700. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 10.00 - 20.00, Σάββατο και Κυριακή: 10.00 - 14.00.

naftemporiki.gr