Εχει γράψει ιστορία και αποτελεί, το δίχως άλλο, το ισχυρό χαρτί της Honda στις διαδρομές παντός δρόμου. Η εξέλιξή της την τοποθετεί εκ νέου σε περίοπτη θέση απέναντι στον ανταγωνισμό.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Εχει γράψει ιστορία και αποτελεί, το δίχως άλλο, το ισχυρό χαρτί της Honda στις διαδρομές παντός δρόμου. Η εξέλιξή της την τοποθετεί εκ νέου σε περίοπτη θέση απέναντι στον ανταγωνισμό.
Τη δοκιμάσαμε πρόσφατα στα μέρη μας, αφού προηγουμένως «μυηθήκαμε» από τους ειδικούς της εν Ελλάδι αντιπροσωπείας (Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ) στα ειδικότερα χαρακτηριστικά της. Η νέα Africa είναι πιο εύχρηστη, περισσότερο ευέλικτη, προικισμένη με άφθονα τεχνολογικά βοηθήματα για να είναι ασφαλής και σταθερή. Κατασκευασμένη από ανθεκτικά υλικά, υπόσχεται μακροζωία και αξιοπιστία, ενώ προβάλλεται και πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου.
Πάνω από όλα, όμως, η νέα CRF1000L Africa Twin είναι επιβλητική και αυτό μετράει ιδιαιτέρως για κάθε συνειδητοποιημένο αναβάτη. Κληρονομεί, λοιπόν, και διαιωνίζει το πνεύμα των ένδοξων προγόνων της που έγιναν διάσημες με το σλόγκαν «Go anywhere» («Πάμε παντού»).
Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο και δηλώνει έτοιμη για αληθινή περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου, είτε διασχίζοντας ηπείρους ή σε καθημερινές αστικές διαδρομές. Εκτός από το στάνταρ μοντέλο διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησής του στο πίσω φρένο) και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC) και η δεύτερη με το μοναδικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission της Honda (που περιλαμβάνει νέα λειτουργία off-road), ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησής του στο πίσω φρένο) και HSTC.
Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις. Υψηλή και γραμμική ισχύς και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των στροφών - μαζί με ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ «γρύλισμα» όσο οι στροφές αυξάνονται. Ενας στρόφαλος 270° προσφέρει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπύλη ισχύος αλλά και άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Διαξονικοί, πρωτεύοντες αντικραδασμικοί άξονες καταστέλλουν πλήρως τους κραδασμούς.
Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών που γνωρίζουμε από την CRF250R/450R για διασφάλιση θετικών αλλαγών και εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch). Ενα μεγάλο ρεζερβουάρ 18,8 λίτρων και η οικονομία καυσίμου των 21,8 χλμ/λτ (WMTC in DCT mode) προσφέρουν αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Οι τιμές του νέου μοντέλου κυμαίνονται μεταξύ 14.000 και 20.000 ευρώ.